Mikor vagyunk aktívak az interneten? Tette fel a kérdést az előadó, majd így folytatta: vajon akkor, ha az árvízről szóló cikket lájkoljuk, akkor, ha hozzászólunk, akkor ha az árvízkárosultak megsegítésére netbankolva pénzt utalunk? Vagy netán akkor, ha elutazunk a gátra homokot lapátolni, igaz ez utóbbi lehetőséget már tréfásan sorolta a többihez.
Fotók: VH
Tény és való, meg kell tanulni, meg kell szokni a digitális világ új lehetőségeit, nehézségeit, illetve, jelen esetben el kell sajátítani hogy hogyan illeszkedjen az oktatásba.
Október hetedikén délután, több mint félszáz vásárhelyi pedagógus vett részt a Varga Tamás Általános Iskolában a ’Digitális kompetencia a pedagógiában’ című klubfoglalkozáson.
A Szegedi Tudományegyetem 2014 januárban indult MENTOR(h)ÁLÓ 2.0 programjában a Dél-alföld 15 oktatási intézményének bevonásával, az oktatás tartalmi/módszertani megújítására vállalkozott. Ennek részét képezte a Varga Tamás iskolában tartott, három előadást magába foglaló klubfoglalkozás, amely most elsősorban a digitális kompetenciával foglalkozott..
Mint az az egyik előadó a Vásárhelyi Híreknek elmondta, a digitális kompetencia az információs társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használatára való képesség a munkában, a szabadidőben és a kommunikációban. A pedagógusnak is fontos, hogy meglegyen a digitális tartalmak használatának kompetenciája. Ez az információs és kommunikációs technológiák alkalmazásához kapcsolódó készségek a legalapvetőbb szinten az információk keresését, értékelését, tárolását, létrehozását, bemutatását és átadását, valamint az internetes kommunikációt ölelik fel - hallottuk az előadótól.