













Az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer bevezetésének megvalósításíthatósági tanulmányát elkészíttetik, amelynek. 164 milliós költségét az Európai Unió pályázata teljes egészében támogatja. Döntött a közgyűlés.
A december 16-án ez évben utoljára összeült vásárhelyi közgyűlésen a képviselők 12 igen és 3 tartózkodás mellett arról döntöttek, hogy a Tram Train, azaz az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer bevezetésére vonatkozó megvalósítási tanulmányt elkészíttetik, amelynek. 164 milliós költségét az Európai Unió pályázata teljes egészében támogatja.
Mint arról már hírportálunk szeptember elején is írt, a világ számos nagyvárosában évtizedek, de például New Orleans-ban 1835 óta működik távolabbi városrészeket összekötő, a budapesti HÉV-hez hasonló villamosvasút. Ennek mintájára fogalmazódott meg annak a lehetősége, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között is legyen villamos, amely aztán Szeged-Rókus, illetve a Hódmezővásárhely-Népkert vasútállomásoknál a vasúti pályát elhagyva folytatja útját a két város belső részeibe. A közgyűlés által most jóváhagyott tanulmány elkészítésének a célja, hogy megvizsgálják ennek az integrált vasúti rendszernek a bevezethetőségét hiszen a két megyei jogú város mindössze 22 km-re fekszik egymástól, és egyre több szálon kapcsolódnak egymáshoz. A településközi közlekedés dinamikusan nő, a közlekedési kapcsolatok javítása pedig a települések kölcsönös érdeke is. A két város együttműködési megállapodás aláírását is tervezi, amely a Tram-train megvalósíthatóságát hivatott közösen megvizsgálni. A tanulmány és a megvalósítás előkészítése még két-három évet vesz igénybe.