A motorok „vére” az olaj, éppen ezért gondoskodnunk kell róla, hogy mindig legyen belőle elég, jó minőségű és friss.
Az autó meghálálja, ha a gazdája figyel rá. Nemcsak a gumi, a fék, vagy az akkumulátor állapota fontos. Van egy, kevésbé ismert, de annál fontosabb, hogy milyen állapotban van a motorolaj. Ugyanis az egyik leglényegesebb, hogy motorindítás után az olaj a lehető leggyorsabban eljusson minden alkatrészhez, hiszen már közepes, 2400-as percenkénti fordulatszámon is 60-szor fordul meg minden másodpercben a főtengely, 30-szor pedig a vezértengely a csapágyazásában.
A motorolajok közötti különbség hidegben igen szembeötlő, hiszen, ha a dermedt motorolaj nem jut el időben és kellő mennyiségben az illesztett alkatrészekhez, azonnal intenzív kopási folyamat indul el. A jó minőségű motorolaj nem pénz kérdése, mert a ráfordítás az autó, vagyis a motor állagának, ezzel együtt az értékének a megőrzését szolgálja.
Kevesen vannak, akiknek ne lenne ismerős a Castrol neve. A világ egyik legmegbízhatóbb motorolaja, amely immáron 1968 óta járul hozzá a motorok élettartamának meghosszabbításához.
Több mint olaj. A Castrol GTX egy folyadéktudomány eredménye, amely védelmet nyújt az olyan problémák ellen, mint az iszap, amellyel a motor naponta szembesül. Mert a Castrol GTX motorolajok a káros olajiszap eltávolításával és a további iszapképződés megakadályozásával segítenek meghosszabbítani a motor élettartamát.
A laikusok számára is fontos, ha tudják, hogy bizonyos üzemi feltételek esetén fennáll egy vastag, szurokszerű anyag képződésének veszélye, amelyet iszapnak nevezünk. Az iszap a koleszterinhez hasonlóan elzárhatja a motor létfontosságú olajjáratait, kezeletlenül pedig csökkentheti a motor teljesítményét, végső soron annak élettartamát is.
A Castrol GTX kettős hatású formulája eltávolítja a régi iszapot, miközben a szigorú iparági szabványok előírásainál sokkal nagyobb mértékű védelmet nyújt az új iszap képződése ellen.
Minden gyártó a saját olaját ajánlja. Fanatikusok csak ezt használják, de nem lesz baja a motornak más, jó minőségű olajtól sem, a lényeg hogy szintetikus 10-w40 viszkozitású legyen. (Ha télen cserél olajat, lehet 5-w40, viszkozitásánál fogva, hamarabb eléri a kenési helyeket.
Az autó kézikönyve egy jó kiindulási pont, hogy mikor aktuális az olajcsere. A kézikönyvet a gyártó adja az autóhoz, vagyis pontos és megbízható információk szerepelnek benne. De vigyázat! A kézikönyvben feltüntetett olajcsere-periódus csak akkor állja meg a helyét, ha normál használatban van az autó. A modern autók többségét már úgy adják ki, hogy a motor elmegy 20-30.000 kilométert két olajcsere között, normál használat mellett.
Érdemes megjegyezni, hogy a motorolaj állapota a motorban az olajszűrőn is múlik, így azon sem érdemes spórolni. Egy jó minőségű olajszűrővel az előírt motorolaj használatával, valamint egy kis odafigyeléssel betartható a kézikönyvben előírt olajcsere intervallum. Ez a nyugodt autózás záloga is.