
„Jelenleg minden terv, ami a sajtóban a tram train útvonalával kapcsolatban megjelent, csak vázlat, részletes kidolgozást igényel és még változhat”, reagált Mucsi László, az önkormányzat városfejlesztési és üzemeltetési irodájának vezetője a Vásárhelyi Hírek megkeresésére.
Fotó: VH
Mint arról már többször írtunk, az egyik elképzelés szerint a nyomvonala a Népkerttől az Ady Endre utcán át a Hősök terét érintve, a Szőnyi utcában, majd az Andrássy utcára fordulva jutna el a Kálvin János térig és a Bajcsy-Zsilinszky utcán tovább haladva érkezne a Nagyállomásig.
Mucsi László azt is elmondta nekünk, ez csak egy előzetes terv, hiszen például meg kell tervezni a sínpálya kanyarodását a város utcáiban. Jelenleg tehát zajlik a tervezés, amelybe az utóbbi hetekben már földmérőket is bevontak. Többek között még az is kérdéses két sínpár legyen vagy csak egy, kitérők beiktatásával.
Megkérdeztük, mennyiben jelent gondot, hogy a városon kívül, a MÁV vasúti rendszerére csatlakozik majd a villamos pályája? A csoportvezető szerint, eddig konstruktívak az egyeztetések, hiszen eltérő szabványokat, műszaki rendszereket kell összehozni.
Megtudtuk a múlt hét közepén Lázár János polgármester találkozott a tervezésben részt vevőkkel, ami az események felgyorsulását sejteti.
Mint ismeretes a megvalósíthatósági terv elkészítésének 164 milliós költségét az Európai Unió pályázata teljes egészében fedezi. A tram train másik „végén” lévő Szeged teljes egészében partner a témában. Ezt egyébként 2011. március 4-én Botka László Szeged és Lázár János Hódmezővásárhely polgármestere által aláírt együttműködési megállapodás is erősíti. Szeged abból a szempontból is fontos a projektben, mivel a gyorsvillamosok napi átvizsgálására, szervizelésére a már meglévő szegedi remízt használnák.
Mucsi László végezetül elmondta, a jelenlegi adatok szerint naponta 4500-an szállnak a szegedi buszra valamint 3200 autós megy át a megyeszékhelyre, ez utóbbiaknak még parkolni is kell. Tehát az adatok is alátámasztják a tram train létjogosultságát, akár gazdasági, akár környezetvédelmi szempontból nézzük.
A gyorsvillamos Hódmezővásárhely és Szeged között, a tervek szerint 2015-ben szállíthat először utasokat.