
Egy hete új betegirányító rendszer működik a vásárhelyi kórház új szakrendelőjében. Aki jár bankba, vagy a nagypostára, annak nem jelent újdonságot a sorszámot kiadó rendszer. Ám a bizonytalankodó érkezőket jelenleg és valószínű még hosszú ideig készségesen segítik.
Fotók: VH
„A cél az, hogy a betegek számára megteremtsük a legjobb feltételeket, hogy nyugodt körülmények közt, a lehető legrövidebb várakozás mellett kerülhessenek kivizsgálásra a rendelőkben. Ez az új rendszer ezt segíti! Lecseréljük a kockás füzeteket!” - mondta december 8-án a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján dr. Kallai Árpád.
A Csongrád Megyei Egészségügyi Ellátó Központ - Hódmezővásárhely-Makó főigazgatója elmondta, az érintőképernyős terminálon minden páciensnek be kell jelentkeznie ahhoz, hogy bekerüljön a várakozási sorba. Aki időpontra érkezik, a TAJ szám beütése után (később már egy vonalkód segítségével) kapja kézhez a sorszámát, ha pedig egyéb szakrendelésre érkezik, a sorszám kézhezvételét követően, hívásra a betegirányító recepciónál intézheti a továbbiakat. A Központi Laborba érkezők is a terminál által kiadott sorszám szerint kerülnek sorra.
Az új rendszer - amely az országban már sokfelé sikerrel működik - elsősorban gyorsabbá teszi a páciens ellátását, az idősebbeknek sem kell annyit fáradniuk, Kallai Árpád szavaival: „vége a tanácstalan bóklászásnak”, továbbá a várakozó pácienseknek nem kell egymást figyelniük, hogy ki a soron következő.
Dr. Havasi Katalin orvosigazgató a sajtótájékoztatón rövid bemutatóval demonstrálta a rendszer hatékonyságát. A terminálon kapott sorszámot a Szakrendelő teljes területén sok helyen látható nagy számjegyeket mutató monitorokon lehet figyelemmel kísérni. Ha nem időpontra érkezik valaki, akkor a Betegirányító veszi fel az adatokat és irányítja a pácienst a megfelelő szakorvoshoz. Ezzel egyébként az adategyeztetés procedúrája is megtörténik, vagyis a szakorvoshoz belépve már ezzel sem kell bajlódni.
Kétségtelenül „páciensbarát” a rendszer, hiszen például sokakat kínosan érintett, amikor az asszisztensek kiálltak az orvosi szoba ajtajába, és kartonokkal a kezükben a folyosón próbálták túlkiabálni a betegek mormogását, és név szerint beszólítani a soron következőt.
Kallai Árpád megjegyezte, ezt a betegirányító rendszert a makói kórházban is szeretnék megvalósítani.