Vásárhelyi pályázó is volt, de egy, Mészáros Lőrinc - már több hazai vasútépítéssel kapcsolatos - vállalkozásaihoz kötődő cég nyerte a tendert.
A képeken a nyertes cseh cég járművei.
Valószínű a képeken látható ilyen, vagy nagyon hasonló robusztus speciális jármű is feltűnik majd a tram-train vonalán.
Az idén júniusban lezárt közbeszerzési eljárás szerint: “A vasúti és közúti-vasúti felsővezetéki hálózatának üzemeltetésére, karbantartására alkalmas, a vasúti pályán sínvezető kerekekkel közlekedni tudó, a vasúti pályát közúton is megközelíteni képes, közúti-vasúti (kétéltű) felsővezeték szerelő és karbantartó, zárt felépítménnyel rendelkező járművet" keresett a MÁV, az eljárást még 2019-ben írták ki, nemrég hirdettek eredményt.
A felhívásra négyen jelentkeztek: a Fehérvill-Ám Villamosenergia-ipari Kft., a hódmezővásárhelyi Tornádó International Kft., valamint az Unikomtech Kft. érvényesen, míg a Ganz Tram Járműipari Kft. érvénytelenül pályázott.
A legjobb árat, nettó 238 millió 800 ezer forintosat a Fehérvill-ám Villamosenergia-ipari Kft. és a cseh SaZ s.r.o közösen adta.
A nagytapasztalatú cseh cég kifejezetten vasútépítés-karbantartáshoz használatos speciális, a vasúti sínen is járóképes járműveket készít.