
A kiépült tram-train végállomáshoz kapcsolódva a Nagyállomás mellett, 8 db. jármű tárolására alkalmas csarnokot kell tervezni. Erre írt a napokban tendert a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Már írtunk erről a Vásárhelyi Hírekben, de most a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben közzé is tett kocsiszín tervezéséről szóló ajánlatot, amely szerint a nyertes ajánlattevőnek a tervezés során engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kell készítenie, emellett be kell szereznie a szükséges hatósági engedélyeket is.
A csarnokban 4,5 kilométer vágánynak kell helyet kapnia.
A tervezés során − többek között − az alábbi szempontokat szükséges figyelembe venni:
A járműtároló csarnoknak (kocsiszín) 8 db tram-train jármű befogadására kell alkalmasnak lennie, oly módon, hogy az az ITM által megrendelt, de jelenleg még nem végleges közszolgáltatási menetrend alapján, a későbbiekben véglegessé váló szerelvényfordulóhoz igazodó tárolási kapacitást biztosítsa (moduláris felépítés),
A MÁV Zrt. Hódmezővásárhely állomása mellett létesülő városi vasúti végállomáshoz kell vágánnyal és felsővezetékkel csatlakoztatni az új járműtárolót. Az új járműtároló kapcsán szükséges lehet még a térvilágítás és szükség esetén szervízút megtervezése is, az üzemeltetői igényeknek megfelelően,
- a csarnok vágányhálózatának legalább 1,5 km. egybefüggő csatlakozó vágányt, és legalább 3 km. hosszú egymással párhuzamosan futó tároló vágányt kell tartalmaznia a szükséges kitérőkkel és biztosítóberendezéssel;
- a helyiségben biztosítani kell a 600 V (egyenáram) feszültségű felsővezeték-hálózatot a járművek temperálásához;
- ki kell építeni az éjszakai tárolási idő alatti járműtakarításhoz szükséges infrastruktúrát és a személyzet tartózkodó és szociális helyiségeit, valamint a raktárhelyiségeket;
- továbbá gondoskodni kell a megfelelő tűzvédelmi- és vagyonvédelmi rendszerekről.
Sem a tervezés, sem a kivitelezés költségei még nem ismertek, hiszen a tenderbontás majd június 5-én lesz. A beruházás méretein látszik, hogy jelentős építési költséggel kell számolni.
Eközben a 002-es villamos is megkezdte a próbákat, és április 13-án érkezik kamionokon Szentesre a harmadik szerelvény is.