42 weboldalát értékesítette a Hódmezővásárhelyhez is kötődő Generál Média Kiadó. Az új tulajdonos komoly fejlesztéseket tervez. Az eladó a kezdeti sikert hozó honlapját megtartotta.
"A hazai médiapiac egyik legnagyobb szereplőjeként szeretnénk megköszönni olvasóink és hirdetőink hosszú éveken keresztül tanúsított töretlen bizalmát és támogatását!" - írta a cég vezetője, Holman Endre a Vásárhelyi Híreknek is eljuttatott levélben.
Többször írtunk róla, hogy a Generál Média cégcsoport egy hódmezővásárhelyi garázscégből lett a magyar internetes piac meghatározó szereplője. Gyorsabbak voltak a Facebooknál, több ezer magyar domaint gyűjtöttek össze, de az idén tavasszal csalás miatt indult eljárás az egyik tulajdonos ellen.
A kiadó, a most eladott 42 db weboldala mellé 3 millió egyedi e-mail cím is tartozott, ami a portfólió egyik legnagyobb erőssége. Az új tulajdonos elmondása szerint, a teljes portfólión komoly fejlesztéseket tervez, hogy a hazai piacon még jelentősebb pozíciót tudjon szerezni. A kiadó csak az on-line kiadványok kiadói és üzemeltetési jogait értékesítette, a kft. eszközeit, ingatlanjait, szervereit és az üzemeltetést korábban ellátó vállalkozásokat nem.
A tájékoztató levél szerint, a vásárlást lebonyolító cég az angol székhelyű Epicenter Market Limited. Tulajdonosa Csernai Gábor, aki 2002-2003-ban az Újpressz apróhirdetési lapcsaládot, a Tőzsdei Kurír bulvárlapot, valamint a kiadáshoz szükséges eszközöket és jogokat értékesítette.
Az üzemeltetést ellátó új magyarországi kiadó, az Epicenter Market Hungary Kft. ügyvezetője Henczi Károly lesz.
A Presztízs-díjas, a jótékonykodásban is szerepet vállalt Generál Média Kft.-t Holman Endre többedmagával alapította 2002-ben, két alapítótársa azonban egy év múlva elhagyta a céget, a helyükre érkezett Holman János. A kft. családi vállalkozás volt, a kezdetekkor még a szülők is besegítettek.
Első nagy dobásuk a mellesleg.hu volt. Nem sokkal később beindították a chat.hu-t is, amely akkoriban a harmadik-negyedik leglátogatottabb oldal volt Magyarországon, és a nagyobb online vállalatok versenyezték azért, hogy együttműködhessenek velük.
Hódmezővásárhelyre visszajártak, hiszen a környékbeli fiatalokból képzett fejlesztőcsapatuk nem költözött fel Budapestre. A fővárosban csak a sales house-ok, a marketingesek és tartalomszolgáltatók dolgoztak. A legjobb időszakban közel 200 alkalmazottja volt a cégnek.
A legismertebb húzásuk, hogy még a Facebook előtt, 2006-ban megszerezték maguknak a facebook.hu domainnevet, amely a saját oldalaikra irányítja a felhasználókat, ahol reklámok várják őket. A Facebook ugyan márciusban megszerezte a domainnevet, de még ma is csak reklámok érhetők el onnan.
A Generál Média 2007-ben a hódmezővásárhelyi önkormányzattal is üzletet kötött. Hatszázmillió bannerért megvették az önkormányzat a Vöröskereszt u. 5. szám alatti iskolaépületét. Vállalták, hogy munkahelyeket teremtenek ott, és korszerű irodaházzá építik át. A közös üzlet végül nem alakult jól, a bannereket ugyan folyamatosan biztosították az önkormányzatnak az oldalaikon, munkahelyeket is létrehoztak, az épület felújítását azonban a gazdasági válságra hivatkozva nem tudták megcsinálni. Az önkormányzat kétszer is adott haladékot, de végül 2012-ben felbontotta a szerződést.