
70 számítógép, több interaktív tábla, a fogyatékkal élő fiatalokat segítő hardver- és szoftvercsomagok, valamint még jelentős informatikai fejlesztés. Ezekkel bővülhet szeptembertől, a hódmezővásárhelyi Ótemplomi Református Egyházközség fenntartásában működő Bethlen Gábor Református Gimnázium és a Szőnyi Benjamin Református Általános Iskola.
Július 26-án egy több mint 27 millió forintos informatikai fejlesztés nyitóprojektje volt a Bethlen Gábor Református Gimnázium olvasótermében. Az augusztus 31-ig a két református intézményben teljesen új informatikai rendszert alakítanak ki. Az egyház a beruházásra az Új Magyarország Fejlesztési Terv, Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt pályázaton nyerte el a közel 28 millió forintot. A közbeszerzési folyamat már lezárult és az informatikai eszközöket augusztus 10-ig helyükre telepítik a tantermekben. A Bethlen Gábor Református Gimnázium 23 darab iskolai PC-vel és hozzá tartozó monitorokkal gazdagodik, valamint telepítenek még 11 db projektort és interaktív táblát, kiépítik a wi-fi rendszert vagyis kábelnélküli internet elérést, valamint érkezik még 11 db notebook is.
A Szőnyi Benjámin Református Általános Iskola is hasonló felszereltséget kap, igaz a darabszámok itt kisebbek, viszont az intézménybe érkezik még két, a fogyatékkal élő gyerekek segítségére szánt SNI (Sajátos Nevelési Igényű) iskolai csomag. Ennek az a különlegessége, hogy akár fejjel, vagy szemmel is irányítható az egérkurzor. A fejlesztés részeként mindkét iskola pedagógusai egy képzésen vesznek majd részt, ahol elsajátíthatják az új rendszerek kezelését és oktatásban történő használatukat.
Hódiné Földesi Sára, a Szőnyi Benjámin Református Általános Iskola igazgatója szerint, ennél a fejlesztési projektnél a legfontosabb cél, hogy a diákok a mai kornak és az Európai Uniónak megfelelő, legkorszerűbb technológia segítségévével tudják elsajátítani az alapvető és megcélzott tudást, a pedagógusok pedig megtanulják ezt a tudást átadni. „Véleményem szerint ez egy hatalmas lehetőség a fiatalok számára, bár azt gondolom az informatika sohasem váltja fel a tankönyveket, ennek a két tudásforrásnak ki kell egészítenie egymást”- foglalta össze az igazgató.