Lázár János a hódmezővásárhelyi elkerülő út végcsomópontjánál épült kopáncsi körhíd terheléses próbája alkalmából tartott sajtótájékoztatón, február 9-én, az útépítési program kiemelt célterületének nevezte a dél-alföldi régiót.
A kormány célja, hogy a 2020-as évek elejére Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze - mondta, és megemlítette, hogy emellett zajlik a Kecskemét-Békéscsaba autóút építése is.
A miniszter az egyik legfontosabb feladatnak a megyei jogú városok bekötését nevezte az autópálya-hálózatba. Mint mondta, ez a munka minden településnél elkezdődött.
Lázár János kifejtette, a közútfejlesztési program másik célkitűzése, hogy az autópályák elérjék az országhatárt, ezek a beruházások is elindultak. Magyarország legnagyobb - mintegy 300 milliárd forintos - közúti beruházása, a Kassa-Miskolc autópálya építésére kiírt közbeszerzési eljárás is zajlik már.
Hegedűs Zoltán alpolgármester közölte, a tervek szerint március 29-én átadják a forgalomnak a 47-es út 12,7 kilométeres hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát. Az útépítés a város számára kiemelkedően fontos beruházás, hiszen naponta mintegy 18-20 ezer gépjármű halad át a településen, a 47-es főút belvárosi szakaszán keresztül. Az elkerülő út tehermentesíti a város központját, és megóvja a hódmezővásárhelyieket a környezet- és zajszennyezéstől.
Folyik az elkerülő úton a szalagkorlátok építése, az útburkolati jelek felfestése, a közlekedési táblák kihelyezése. A 12,7 kilométeres elkerülő út kétszer egy sávon épült meg, de a technikai feltételek adottak a kétszer kétsávos bővítésre.
A 27,9 milliárd forintos költségvetésű közútfejlesztési projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával zajlik. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium végzi.