A nol.hu úgy tudja, hogy bár a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. még nem hirdette ki a beruházás eredményét, de öt ajánlat érkezett a nyílt közbeszerzési eljárásra. Az augusztus 28-án tíz órakor tartott tenderbontáson pedig kiderült, hogy a projekt előzetesen becsült 35 milliárd forintos mérnökáránál akár kilencmilliárddal olcsóbban is vállalható a kivitelezés.
A lap úgy tudja, hogy az öt jelentkező közül Simicska Lajos cége adta a legolcsóbb árajánlatot a 13,5 kilométeres útszakasz megépítésére, vagyis a Közgép Zrt. 26,65 milliárd forintos ajánlatot tett. A Hódút Kft. 33,99 milliárdért, a Subterra a.s., Dömper Kft., Doprastav Kft. hármasa által életre hívott SDD Konzorcium 26,98 milliárd forintért, a Swietelsky Magyarország Kft. 27,1 milliárdért építené meg az utat. A hírek szerint a legdrágább, 34,9 milliárd forintos ajánlatot az Euroaszfalt és az A-Híd konzorcium adta.
A Vásárhelyi Hírekben többször írtunk arról, hogy, az út hossza 13,5 kilométer, 2x1 sávos lesz, leszámítva azt az 1,3 kilométeres szakaszt, amikor 2x2 sávossá szélesedik. Az építés része 5 aluljáró és 2 felüljáró elkészítése is. Az elkerülő utat még 2012-ben nyilvánították kiemelt beruházásnak.
2012 áprilisában tizenkét igen, két tartózkodás mellett elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét a hódmezővásárhelyi Közgyűlés. A három nyomvonal közül, végül a legrövidebbet, a 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták (képünkön).
Az elkerülő, a főút Orosháza felől, az ATEV Fehérjefeldolgozó Zrt. telepénél jobbra fordul a Rárósi út irányába, majd a 45-ös főutat és a mártélyi utat, valamint a vásárhelyi–szentesi vasútvonalat keresztezve a Bodzási út után, Kopáncsnál tér vissza a négysávos 47-esre.
A térkép nagyfelbontásban ITT ! (Kattintson!)