
Hódmezővásárhely látnivalói — egy fényképészmester szemével. Mágori Sándor 3000 darabos fotógyűjteményének 310 legjobb képe egy albumban.
A mester részéről tudatos a rejtőzködés szándéka, mert nem az ő személyisége, egyénisége, érzései, pillanatnyi hangulatai a fontosak, hanem a tárgy, amit létrehoz, a látvány, amit megalkot. A műalkotás és a ”mesterremek" között talán éppen az a legfőbb különbség, hogy ez utóbbi mindenki számára megteremti az azonosulás lehetőségét, hiszen az esztétikum mellett fontos szerepet kap a praktikum. Ez a rejtőzködés még inkább jellemzi a fényképészmestert, hiszen ő a fénykép”túloldalán" áll. Mi nézzük őt, ő pedig lát minket, majd megmutatja az adott pillanat lehető legigazabb képét, írta a könyv előszavában Árva László a Németh László Gimnázium és Általános Iskola igazgatója. Mágori Sándor (képünkön) saját bevallása szerint legalább 3000 ilyen „legigazabb képet” készített Hódmezővásárhelyről. Ebből került 310 az albumba.
„Én ebben a szakmának nem művésze vagyok, hanem azon a szinten vagyok ahol a mesterek, régen is és ma is. Személy szerint hiányolom ennek a szakmának a megbecsülését, mert sokszor látok olyan képeket, amelyeken sokszor lemaradnak részletek.” mondta a Vásárhelyi Híreknek Mágori Sándor , augusztus 18-án a Nyugdíjas Lakóparkban rendezett könyvbemutatóján.
A fényképek minőségének romlása, a lejjebb adott igényesség oka elsősorban a digitális technikának köszönhető, mivel egyszerűbbé, mindenki által elérhetővé vált a fényképezés. A korszerű technikával is lehet a fotózást magas szinten művelni. Erre jó példa Mágori albuma, mert mint mondta, a válogatás háromnegyede is már ezzel a digitális technikával készült. Megerősítette a feltételezést, hogy az album képeit nem a turizmus, hanem inkább a lokálpatriotizmus gondolatával válogatta. Mert ahogy ő mondta, a 140 oldal 310 fotóin a város szép épületeit, szép arcát akarta bemutatni. Némi iróniával hozzátette, a két vasútállomás fotóját viszont inkább kihagyta…!