
Az ország szinte minden iskolájában, így Hódmezővásárhelyen is május 25-én az országos kompetenciamérés lesz, melynek feladatlapjait a 4., a 6., a 8. és a 10. évfolyamon tanulók oldják meg.
Az összesen 2870 intézmény 4186 telephelyén zajló mérés az adott évfolyamokon - kevés kivételtől eltekintve - minden tanuló számára kötelező, így a mérésben az idén összesen 387.158 diák vesz részt. Az érintett diákok a mérés napján nem vesznek részt tanórákon.
A teljes körű mérések célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése függetlenül attól, hogy a tanuló gyengébb vagy erősebb képességű. A mérés szervezőinek nem célja, hogy a feladatlapokat minden tanuló könnyen megoldja, hiszen az ország legjobb és leggyengébb diákjai ugyanazt a tesztfüzetet oldják meg. A mérésnek mindegyikükről megfelelően megalapozott eredményeket kell szolgáltatnia. Így nem lehet meglepő, hogy míg egyes tanulócsoportok szokatlanul nehéznek, mások túlságosan könnyűnek találják majd a felmérést.
A tesztek a 4. évfolyamon nem tantárgyi ismereteket, hanem olyan, sok év alatt fejlődő alapkészségeket, képességeket mérnek, mint az írás, az olvasás, a számolás és a gondolkodás. A többi évfolyamon a kompetenciamérés tesztjeinek célja annak felmérése, hogy a tanulók miként képesek alkalmazni matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket a tanulmányaik során és a hétköznapjaikban.
A mérési rendszer fontos - elsősorban a tanulók szüleit érintő - részét képezik a tanulók szociokulturális hátterét felmérő Tanulói kérdőívek. Ezeket a mérés megírása előtt vagy azt követően kapják kézhez. A legjobb, ha a tanulók a kérdőíveket szüleikkel együtt töltik ki, hiszen a legtöbb kérdés a család egészét érinti. A kérdőívek kitöltése a mérési eredmények értékelésének szempontjából rendkívül fontos, ám az a tanulók és szüleik számára önkéntes.
A kompetenciamérés eredményeiről nyilvános jelentés készül fenntartói, iskolai és telephelyi összesítésben 2012. február 28-áig. Az iskolajelentésben közölt adatok lehetővé teszik, hogy az iskola elemezze saját munkáját, és összehasonlítsa azt a többi iskola teljesítményével.
Ha tetszett a cikk, ossza meg, vagy lájkolja, hogy még többen olvashassák!