Bár már májusban beköltöztek a tram train szerelvények, a járműtelep projekt most fejeződött be, a NIF közleménye szerint.
Szegeden a Rendezőn, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen 8 jármű tárolására és karbantartására alkalmas közel 3000 m2 alapterületű csarnok épült, mely három fő részből áll.
Megépült egy teljes hosszában daruval felszerelt karbantartó csarnok 80 vm hosszúságú emelővágánnyal és két javítóvágánnyal, egy eszterga csarnok, a hozzá kapcsolódó kétszintes épületrésszel, valamint egy kiszolgáló épületrész, mely a segédműhelyeknek és az egyéb tárolóknak ad otthont, illetve itt kellett kialakítani a személyzet és a járművezetők pihenő- valamint szociális helységeit is. Ez többek között egy 38 fős férfi öltözőt és egy 12 fős női öltözőt, valamint az étkezőket jelenti.
Rendelkezésre állnak a járművek javításához és karbantartáshoz korszerű szerszámok, berendezések, diagnosztikai eszközök is.
Megtörtént a járműtelep külső közműveinek kiépítése a járműtelepig, illetve a járműtelepen belüli közművek kiépítése is. A területen található közművek kiváltása, védelembe helyezése is vállalkozói feladat volt.
A beruházás révén a teljes járműkarbantartási tevékenység egy helyen végezhető el. Egy helyről történik az irányítás és az anyagellátás, így növekszik a mozdonyműhely meglévő segédműhelyeinek kapacitás-kihasználása is.
Mint arról a Vásárhelyi Hírek beszámolt, a vasút-villamosok 2022 tavaszán költöztek át az új épületbe.
A májusi átadáskor megjelent közlemény szerint a Homlok Zrt. 3 milliárd 270 millió forintért építette meg a tram train beruházáshoz tartozó járműkarbantartó csarnokot. A most közzétett NIF beszámolóban a kivitelezés szerződéses nettó összege 3.335.797.222,-Ft + ÁFA. Vagyis további 65 millió forinttal többe került.