
Érdekes és az ’56-os események feldolgozásában különlegesnek mondható programban 296 pedagógus irányítása mellett, 1000 diák 3200 történelmi interjút készített el az elmúlt több mint hetven év szemtanúival.
Budapesten a Terror Házában november 29-én tartott projektzáró rendezvényen elhangzott, ez a gyűjtés jelentősen hozzájárul az 1945 utáni időszak történelemoktatásának megújításához.
Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter (képünkön) kedden a Terror Házában, az „Emlékpontok – audiovizuális emlékgyűjtés” című program zárórendezvényén úgy fogalmazott, „a különböző életutak, apró történetek, élmények egy nagy láncba fonódva adják meg az önazonosság élményét.”
A miniszter példával is illusztrálta a gyűjtés jelentőségét, mint mondta, „A különböző életutak, apró történetek, élmények egy nagy láncba fonódva adják meg az önazonosság élményét. Ezért nem mindegy számomra, hogy mi történik egy nyíregyházi, mosonmagyaróvári vagy pécsi családdal. Természetesen egy lisszaboni család története sem mindegy, de ez esetben a nemzeti közösség érzése hiányzik” – emelte ki a miniszterelnök-helyettes. Beszéde végén azt is mondta, „ nap mint nap felmerül, hogy milyen kár, hogy kormányról kormányra mindent újraírunk, de vannak olyan apró szálak, ahol fontos a folytonosság. Ezért köszönöm Bajnai Gordonnak, hogy annak idején felkarolta, támogatta ezt a kezdeményezést, ezt a vállalkozást. Azt kívánom önöknek, hogy miközben nézik ezeket a videókat, vagy akár részeseikként is felelevenítik ezeket az emlékeket, tanuljanak, és tanítsák gyermekeiket, unokáikat”, zárta szavait Navracsics Tibor.
Az „Emlékpontok – audiovizuális emlékgyűjtés” című programban az ország minden tájáról 69 középiskola vett részt, köztük makói és szegedi középiskolák. A gyűjtés egy részével bárki megismerkedhet a www.emlekpontok.hu oldalon.