
Beérkeztek a pályázatok és az elbírálást, valamint a szerződéskötést követően hamarosan megkezdődhet a 47-es főút északi elkerülő szakaszának beruházás-előkészítése Hódmezővásárhelynél – mondta vásárhelyi sajtótájékoztatóján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.
Tasó László kifejtette: öt pályázó adta be ajánlatát, amelyek nettó 26,5 és 35 milliárd között szóródnak a 13,5 kilométeres szakasz megépítésére. A költségeket jelentősen növelik a szintbeli különbségek, hiszen több vasúti és közúti felüljáró, valamint speciális közlekedési csomópont is épül. Elsőként kétszer egy sáv készül el, de úgy alakítják ki, hogy idővel a másik kétszer egy sáv is megépíthető legyen.
Elmondta: jó esély van arra, hogy a beruházás előkészítése már idén megkezdődik. A beruházás várhatóan 2017-re készül el.
Augusztus végén írta a Vásárhelyi Hírek, hogy a Közgép Zrt. építheti meg a hódmezővásárhelyi elkerülőt. A 47-es főút 13,5 kilométeres szakaszának építésére Simicska Lajos cége adta a legolcsóbb árajánlatot: 26,65 milliárd forintot.
Ezt az összeget erősítette meg ma délelőtt Tasó László is.
A Hódút Kft. 33,99 milliárdért, a Subterra a.s., Dömper Kft., Doprastav Kft. hármasa által életre hívott SDD Konzorcium 26,98 milliárd forintért, a Swietelsky Magyarország Kft. 27,1 milliárdért építené meg az utat. A hírek szerint a legdrágább, 34,9 milliárd forintos ajánlatot az Euroaszfalt és az A-Híd konzorcium adta.
A Vásárhelyi Hírekben többször írtunk arról, hogy, az út hossza 13,5 kilométer, 2x1 sávos lesz, leszámítva azt az 1,3 kilométeres szakaszt, amikor 2x2 sávossá szélesedik. Az építés része 5 aluljáró és 2 felüljáró elkészítése is. Az elkerülő utat még 2012-ben nyilvánították kiemelt beruházásnak.
2012 áprilisában tizenkét igen, két tartózkodás mellett elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét a hódmezővásárhelyi Közgyűlés. A három nyomvonal közül, végül a legrövidebbet, a 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták.
Az elkerülő, a főút Orosháza felől, az ATEV Fehérjefeldolgozó Zrt. telepénél jobbra fordul a Rárósi út irányába, majd a 45-ös főutat és a mártélyi utat, valamint a vásárhelyi–szentesi vasútvonalat keresztezve a Bodzási út után, Kopáncsnál tér vissza a négysávos 47-esre.
Az elkerülő nyomvonaltérképe nagyfelbontásban ITT ! (Kattintson!)