
Tizenkét igen, két tartózkodás mellett az április 5-én elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét a vásárhelyi közgyűlés. A három nyomvonal közül, végül a legrövidebbet, a 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták.
Ezzel a testület egy több mint másfél évtizede tartó huzavona végére tett pontot. A beruházás előkészítésére az önkormányzat közel 144 millió forint támogatást nyert. Maga az útépítés sem kerül egy fillérjébe sem, mert a 18 milliárd 85 százalékát az EU, míg a fennmaradó 15 százalékot az állam adja.
A 47-es főút Hódmezővásárhelyt elkerülő útszakaszára különböző állami vállalatok és hatóságok részéről az elmúlt 15 évben számos alternatíva született, engedélyezett terv azonban egyetlen egy sem. 2009-ben ezért Lázár János fórumra hívta a vásárhelyieket a nyomvonal létező alternatíváinak megvitatására, ahol a lakosság a várost északi irányból elkerülő útszakasz megvalósítását támogatta. A közgyűlés ezt követően határozatban rögzítette, hogy az északi nyomvonal kialakítását javasolja, majd tárgyalásokat kezdeményezett a közlekedés irányítását és fejlesztését koordináló minisztériummal, állami vállalatokkal és hatóságokkal.
A kormány végül 2011-ben a gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszútávú fejlesztési programjának - 2011 és 2016 közötti - I. ciklusára meg is határozta a hódmezővásárhelyiek elvárásainak megfelelő elkerülő út megépítését, a beruházást előkészítő tanulmányra pedig az önkormányzat közel 144 millió forint támogatást nyert.
A tervezett út nyomvonala több tanya területén halad keresztül, valamint vasúti felüljáró megépítése is szükséges lesz. A 47-es számú főúton Orosháza felől érkezve, az ATEV Fehérjefeldolgozó előtt jobbra kanyarodik el a Rárósi út irányába, majd keresztezi a 45-ös szentesi utat, azután a Mártélyra vezető utat, egy vasúti felüljáróval keresztezi a Hódmezővásárhely – Szentes vasútvonalat és végül a Bodzási út után Kopáncsnál csatlakozik be ismét a négysávos 47-es útba.
Az építkezés 2014-ben indulna.