
Vásárhely lakosságát évek óta foglalkoztatja a tram train, sőt az országos médiában is gyakran szerepel a téma, miután 2011 március 4-én Lázár János és Botka László kézjegyével szentesítette a két település közötti gyorsvillamos összeköttetést.
Most ismét téma volt a tram train. A pályázati projekt kötelező kommunikációjában többek között közmeghallgatást is kell tartani, így október 21-én a Városháza dísztermében az érdeklődők tájékozódhattak az engedélyezési tervezés egyes fázisairól.
Mint arról a Vásárhelyi Hírekben írtunk, az eltelt négy év alatt eddig - egy Európai Uniós pályázat 100 százalékos támogatásával - 164 millió forint költöttek a műszakilag lehetséges megoldások vizsgálatára, a gazdasági, társadalmi és környezeti hatásinak összehasonlítására, amely alapján a végleges műszaki paramétereket meghatároznák.
Ez utóbbi a feladata az idén februárban alakult konzorciumnak, amely mérnökökkel, geodétákkal pontos terveket készít. A 17 hónapos projektre nettó 552 millió forint áll rendelkezésre.
Püski Ottó, az Utiber Közúti Beruházó Kft. tervezési igazgatóhelyettese a Vásárhelyi Híreknek elmondta, három részre bontható a tervezés: az egyik, Szeged-Rókusnál megteremteni a városi villamosvonal és a vasút közötti összeköttetést, a másik a Szeged - Vásárhely közötti vonal kialakítása, a MÁV vasúti rendszerének integrálásával. A harmadik rész pedig a Népkert és a Nagyállomás közötti nyomvonal pontos kialakítása lesz. Van már egy jóváhagyott útvonal, amely szerint a sínpálya az Ady Endre, a Szőnyi utcán át, a Kossuth térnél ráfordul az Andrássy utcára, és a Kálvin tér érintésével a Bajcsy Zsilinszky utcán át a Nagyállomásig halad.
A dízel, illetve elektromos hibrid-üzemű tram train Vásárhelyen 6 helyen, a két település között Algyőnél áll meg, majd Szegeden az 1-es villamos útvonalán halad végig. A várható költségeket jelenleg csak becsülni lehet, de körülbelül 20 milliárdba kerül majd és 2020-ra készülhet el. Az is elképzelhető, hogy majd a MÁV-START üzemelteti.
Itt mindent megtudhat a tram trainről! A tervekről bő terjedelemben írtunk eddig is. Kattintson az alábbi cikk címére és ott további öt cikket talál:
Százzal megy majd a vásárhelyi tramtrain