




Ormos Zsuzsanna képeit nézve meglódulhat a képzelőerőnk, mint mondta sok képe a természetből merítkezik, lehet az egy faág, egy gyökérdarab, azonban valahol bennük van az ember, rajtunk múlik hogyan érzékeljük.
Egy szürealista világ elevenedik meg a képeken, azonban míg a valódi szürealista alkotások irányítják fantáziánkat, Ormos Zsuzsanna képeit nézve a mi képzelőerőnk lódulhat meg. Igaz, mint elmondta sok képe a természetből merítkezik, lehet az egy faág, egy gyökérdarab, azonban valahol bennük van az ember, rajtunk múlik hogyan érzékeljük. Lelkes István a hódmezővásárhelyi Nyugdíjas Lakópark különtermében, április 15-én a kiállítás ajánlásában Ormos Zsuzsanna képeit némi túlzással Hieronymus Bosch művészetéhez hasonlította. Annyiban talán Lelkes Istvánnak igaza lehet, hogy Bosch képei tele vannak már megfejtett, megfejtésre váró és mai tudásunk szerint megfejthetetlen szimbólumokkal. Talán itt a képeken kevesebb szimbólumot véltünk felfedezni, de sokrétű jelentéstartamának megértéséhez gazdag fantáziára van szükségünk.
A képek úgynevezett hidegtű eljárással készülnek, mondja Ormos Zsuzsanna a Vásárhelyi Hírek munkatársának, a képek készítésének eljárásáról. A kis kihegyezett acélszerszámot ceruza módjára veszi a kezébe, ami a véséshez képest lazább, könnyedebb munkát tesz lehetővé. A fémbe karcolt barázda mélysége függ a tű formájától, élességétől, és a tűre gyakorolt nyomóerőtől. Leginkább a rézkarchoz áll a legközelebb, amelyet még maratni, kell, míg ebben az esetben a fémlemezre hidegtűvel felvitt kompozícióról készül a lenyomat. Ezek színe, Ormos Zsuzsanna bevallása szerint többségében az általa legkedveltebb barnás árnyalatú, amely szintén a természet közeliséget sugallja.
A kiállítás április 29-ig tekinthető meg a Nyugdíjas Lakóparkban.