



















Március 13-én délután 3 órára várta azokat a vásárhelyi művészpártolókat, akik mélyebben meg akartak ismerkedni a 75 éves Munkácsy-díjas gyűjteményes kiállításának képeivel, művészi hitvallásával, ars poetica-jával.
Fotók: VH
Az Emlékpont jubileumi tárlatán a mester hatvanas-hetvenes években készült és első, kényszerűen idő előtt bezárt kiállításán is szereplő alkotásai láthatóak.
Hézső Ferenc számára nem idegen feladat a tárlatvezetés, hiszen 35 évig tanított szülővárosában, Hódmezővásárhelyen, illetve a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. Egyik tárlatvezetéséről a Vásárhelyi Hírek is beszámolt (Cikkünk a lap alján!)
A mai bemutató célja az volt, hogy kulcsot adjon az érdeklődőknek: a résztvevők vizuálisan olvasni tudjanak műveiben és jobban megértsék a pusztulásra ítélt tanyavilágot, a külső kényszerek hatására megváltozott tanyai életformát megjelenítő alkotásait.
A szerény érdeklődés ellenére is a szokásos nagy átéléssel és szakértelemmel tartotta tárlatvezetését Hézső Ferenc festőművész, aki ismét megerősítette, hogy elkötelezett a vásárhelyi és az alföldi népélet iránt, tiszteli a helyi képzőművészeti hagyományokat, de formailag nem követője senkinek. Tárlatvezetésén az általa teremtett sajátos szimbólumrendszerének, jórészt temperával készített képeinek mondanivalójával gazdagodtunk.
Az ifjú Hézső korán a szellemi élet vonzásába került; a neves zongorista-humorista, Antal Imre édesapja irányította Füstös Zoltán festőművészhez a cukrásznak készülő fiút. Nagy szerencséjének tartja, hogy a Képzőművészeti Főiskolára elsőre nem vették fel, mert 1956 után – ekkor érettségizett a Bethlen Gábor Gimnáziumban - változott a főiskola szellemisége, így a konzervatív, realista irányzattal szemben kialakíthatta egyéni stílusát mestere, Pap Gyula által. A képzőművészetin 1962-ben végzett és a kezdetektől fogva tagja volt a Vásárhelyi Művésztelepnek. Művészete Munkásságát több díjjal, többek között Tornyai-plakettel és Munkácsy-díjjal is elismerték.
Kapcsolódó cikkünk:
Kortárs magyar festészet a művésztanár szemével