

















Bűvösvölgy Magyarország első médiaértés-oktató központja, 2014 májusában indult és amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozott létre.
A központ célja, hogy az ide látogató gyerekek játszva, aktív alkotófolyamatok során tanulják meg azt, hogyan használják tudatosabban és biztonságosabban a médiát. A tervezők egyik elgondolása nyilván az volt, hogy sok vidéki helyi rádió-, vagy televízió stúdióban kevés igazán képzett szakember van, aki hitelesen be tudná avatni az érdeklődő diákokat a szakma értékeibe, de erre használható szabadidő sincs a stúdiókban.
Az évente több ezer diák fogadására készült médiaértés-oktató központ, március 25-én a hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének Zenei Általános Iskola 8. osztályosait fogadta.
Mint képeinken is látható, a professzionális médiaeszközökkel ellátott modern stúdiókban ismerkedhettek a vásárhelyi diákok a média hatásmechanizmusaival, hat téma köré szervezte a foglalkozásokat az újságszerkesztéstől a reklámtrükkökön keresztül a mobilkommunikációig. Mindezt képzett pedagógusok, médiaszakemberek, informatikusok segítségével.
A sajtóstúdióban a gyerekek megszerkeszthették saját magazinjukat, megtanulták, mi a hírérték. A híradóteremben megismerkedtek a greenboxtechnikával és a hírolvasás, az időjárás-jelentés kulisszatitkaival. A reklámblokkban a Bűvösvölgy saját márkája, a Csoda-termékcsalád népszerűsítésén keresztül sajátíthatták el a hatástechnikákat. A rádiós szekcióban egy profi hangstúdiót próbálhattak ki, és a filmek szinkronizálásának rejtelmeibe is belekóstolhattak.
Nem kizárt, hogy az itt szerzett élények hatására, többen a továbbtanulásba is belekalkulálják a kommunikációt.
„Elképesztően jó volt, a gyerekek fantasztikusan érezték magukat, 10-től délután 3- ig mindent kipróbálhattak” - summázta tömören az élményeket Kakuk Tünde az iskola művésztanára, a csoport vezetője. Hozzátette, a bűvösvölgyi napra előzetesen jelentkezni lehetett, ingyen autóbusz vitte-hozta őket, sőt még ebéden is vendégül látták az 50 vásárhelyi diákot.