
Új időszámítás kezdődött a Google életében. 12 év után teljesen új keresőalgoritmus szolgál ki minket, amely a Kolibri-algoritmus nevet kapta. Hasonló léptékű változás 2001-ben történt utoljára.
A Hummingbird, azaz Kolibri névre keresztelt új keresőalgoritmus felelős azért, hogy a keresőmezőbe beírt kifejezésre a Google-n milyen találati listát kapunk. A keresőalgoritmus a Google szíve, hiszen ez határozza meg, hogy a kereső milyen tényezők alapján rangsorolja a weboldalakat. Bár a bejelentés a napokban történt, az új algoritmus nagyjából egy hónapja már él, de az életbe lépés pontos dátum egyelőre ismeretlen.
A Kolibri egyik új eleme, az, hogy mostantól a Google megpróbálja jobban értelmezni kereséseinket és jobb válaszokat ad az összetett kérdésekre. Mindez azt jelenti, hogy a Google most már nem csak a kulcsszavakra összpontosít kereséseinkben, hanem megpróbálja értelmezni is az adott keresést.
Pédául arra a kérdésre, hogy: ”Hol vásárolhatok a legközelebb egy iPhone5-ös készüléket”, már nem elsősorban webáruházakat sorol a kereső, hanem a keresési kifejezések alapján feltételezi, hogy valóságos üzletet keresünk, és helyzetünk alapján a hozzánk fizikailag is legközelebb eső üzletet próbálja meg megmutatni.
A Kolibri-algoritmusra azért is szükség volt, mert ahogy Scott Huffman a Gooogle másik vezetője elmondta, az okostelefonok megjelenésével egyre többször keresnek az emberek élő szóban, ez pedig azt jelenti, hogy nem kulcsszavakat mondanak, hanem teljes mondatokban fogalmazzák meg kérdéseiket. Ennek értelmezése lényegesen összetettebb feladat, amit az új algoritmussal kívánnak megoldani. Huffmann elmondása szerint a keresés egyre inkább egy párbeszédre kezd hasonlítani a keresők és a Google között. Bár az összetett keresések látszólag bonyolultabbak, ám ezek helyes értelmezésével a Google, a Kolibri algoritmus segítségével pontosabb válaszokat is tud adni.