
Kreatív és Üzleti Gondolkodás Verseny néven a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola pályázatát a HISZK Corvin Mátyás Tagintézmény GasztrOkosok fantázianevű csapata nyerte.
Hódmezővásárhely turisztikai célpontjainak népszerűsítésére írt ki országos kreatív pályázatot Kreatív és Üzleti Gondolkodás Verseny néven a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF), illetve Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata 2010 októberében. A versenyre 21 csapat több mint száz fővel nevezett, a döntőbe került kilenc csapat prezentációját a BKF-en szakmai zsűri bírálta el március 29-én. A győztes a HISZK Corvin Mátyás Tagintézmény GasztrOkosok fantázianevű csapata lett.
Dr. Vass László, a BKF rektora bevezetőjében felhívta a figyelmet a kommunikáció üzleti területen történő alkalmazásának fontosságára és a szakma friss erejének nevezte a versenyzőket. A csapatok komplett üzleti tervvel érkeztek, amelynek bővített változatát a zsűri szakmai szempontból előzetesen elbírálta. A legjobb tíz stratégiai tervről a döntőben rövid prezentációt tartottak az alkotó csapatok. A győztes GasztrOkosok munkájában az évszakok és a gasztronómia köré épült stratégia jelent meg szlogennel, weblappal, részletes programleírásokkal, a zsűrit megszólító, gyakorlati marketing ötletekkel. Az elbírálásban részt vett többek között dr. Papp-Váry Árpád, a BKF Marketing Intézetének vezetője, a Turisztikai és Gazdasági Kar dékánja, dr. José Luis Martinez, a Turizmus és Vendéglátás Intézet vezetője, Balázs József oktatási csoportvezető és Tóthné Kecskeméti Katalin tanügyi főtanácsadó Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának képviseletében és Mártonné Tülkös Ildikó, a helyi Tourinform iroda vezetője.
A csapatok a bevezető után egyesével előadták Hódmezővásárhely turisztikai fellendülését célzó tervüket turisztikai, gazdasági és megvalósíthatósági szempontokból, majd a zsűri értékelése következett. A döntőt vezető Papp-Váry Árpád elmondta, hogy a zsűri előzetesen elemezte a pályázatok turistavonzó képességét, az ötletek kreatív színvonalát és illeszkedését a város stratégiai tervébe és jövőképébe. Továbbá figyelembe vették a pénzügyi és gyakorlati megvalósíthatóságot, de a döntő során különösen nagy súllyal értékelték az előadásmódot, a kommunikációs elemeket. "21 csapat írásos anyagát elemeztük, de most az összbenyomás számított leginkább. Az első három helyezett csapat értékes könyvcsomagokat nyert, valamint egy hosszú hétvégét egy helyi négycsillagos szállodában turisztikai programmal. Az nyertes csapat ösztöndíja az első félév után tovább pályázható, a tehetséges fiatalokat támogatni szeretnénk" - mondta a dékán.
A kétfordulós versenyt tavaly októberben hirdette meg a főiskola és Hódmezővásárhely, abból az apropóból, hogy a BKF Hódmezővásárhelyi Regionális Tudásközpontjában 2011 szeptemberében indul az oktatás. A főiskola turizmus-vendéglátás, kereskedelem és marketing, fotográfia és kézműves alapszakot, valamint idegenforgalmi-, reklámszervező- és vendéglátó szakmenedzser felsőfokú szakképzést hirdet meg az első évben. A verseny témája ehhez kapcsolódóan Hódmezővásárhely turisztikai célpontjainak népszerűsítése volt.