
A napokban közel kétszáz pedagógus érkezett az ország több pontjáról, hogy az óvodák, általános és középiskolák képviseletében, hogy tanulmányozzák a hódmezővásárhelyi integrációs modellt. Tegnap Bicskéről érkezett egy csoport.
’Modellértékű oktatási reformot hajtottunk végre Hódmezővásárhelyen, ráadásul úgy, hogy az alapvető és sokszor fájdalmas változásokat nem kísérték nagyobb társadalmi konfliktusok,’ olvasható a Hódmezővásárhelyi modell című kiadványban, amely a hátrányos helyzetű gyermekek társadalmi beilleszkedését segítő program leírása és amelynek egy-egy példányát magával vitt Tessely Zoltán bicskei polgármester, országgyűlési képviselő és küldöttsége. Tóthné Kecskemét Katalin az önkormányzat tanügyi főtanácsadója a Vásárhelyi Híreknek elmondta, a március 1-én Vásárhelyen járt bicskei oktatási szakembereket elsősorban a modell megvalósíthatósága érdekelte. Fejér Megyében, különösen Bicske környékén az átlagosnál több a hátrányos helyzetű család, ezért ennek az integrációs modellnek a tapasztalatait szeretnék beépíteni a saját oktatási rendszerükbe. Tóthné elmondta, a bicskeieket a modell híre hozta a városba, személyesen akarták megnézni a vásárhelyi közoktatási rendszert. A megbeszéléseket, iskolalátogatás követte, a Varga Tamás Általános Iskola egyik tanóráján keresztül a program gyakorlati alkalmazásába is bepillantást nyerhettek. Tóthné Kecskeméti Katalin, aki az oktatási bizottság elnökeként részt vett a ma már nemzetközi szinten elismert „hódmezővásárhelyi modell” kialakításában, elmondta, sokan érdeklődnek a program iránt, amely a 2006-ban közgyűlés által elfogadott Közoktatási koncepciója és integrációs tervének megvalósítása és amely az országban egyedülálló programjával meg kívánja teremteni az oktatási intézmények keretén belüli hosszútávon fenntartható esélyegyenlőséget.