
Az átalakítás célja, hogy a járművek kitűnjenek a közúti forgalomból, és ezáltal csökkentsék az ütközések, balesetek számát.
Már az indulás óta magas a közúti járművekkel történt ütközések száma, amelyek oka minden esetben a közúton közlekedők figyelmetlensége, a KRESZ be nem tartása.
A tramtraineket 2022-ben 28 baleset érte, ebből 15 esetben keletkezett anyagi kár. 2023-ban 26-ból 25, 2024-ben 17-ből 13 esemény járt anyagi kárral. 2025-ben már eddig négy baleset történt. A balesetek ellenére is rendkívül megbízható a tramtrainszolgáltatás, a vasútvillamosok pontossága jellemzően 98 százalék körüli.
MÁV-csoport úgy döntött, hogy egy pilot programban feltűnőbbé teszi a járműveket. A 8 szerelvény közül elsőként a 008-as kapott sárga matricát.
Horváth Csongor, a MÁV infrastruktúraépítő-mérnök gyakornoka és a Széchenyi István Egyetem hallgatója diplomamunkát írt a vasútvillamosok közlekedésbiztonságát növelő elképzeléséről, amit mérésekkel és szemkamerás vizsgálatokkal támasztotta alá. A vasúttársaság ötletpályázatára is jelentkezett a koncepcióval, amelynek a megvalósítását a MÁV-csoport támogatta - olvasható a közleményben.
A járművek két végén az élénksárga felületeket fóliázással növelik, ezzel törekedve arra, hogy az eddigieknél jobban kitűnjenek a vasútvillamos szerelvényei a városi környezetből.
Amennyiben az ötlet beválik - az eredményeket egyéves tesztidőszakot követően értékelik.Ha pedig csökken a figyelmetlen közlekedők által okozott balesetek száma, ez nem csupán jelentős megtakarításokat jelenthet a vasúttársaságnak, hanem növelheti a járművek rendelkezésre állását is, hiszen a baleset utáni javítás miatt akár több napra is kieshet a forgalomból egy-egy szerelvény.