
Paksi Pauletta, a Turisztikai Egyesület titkára szerint Hódmezővásárhelyen 43-44 olyan, a turizmusban valamilyen formában érdekelt vállalkozás van, amelynek érdemes közös összefogásban, egy önálló érdekképviselet megalakításában gondolkodnia.
Mozdulni akar a vásárhelyi turizmus fellendítésében a Vásárhelyi Turisztikai Egyesület. Ezt pedig csak alulról építkezve lehet – mondta a Paksi Pauletta, az egyesület titkára. Nem várható el, hogy egy ilyen gazdasági helyzetben az Önkormányzat finanszírozza a turisztikai marketinget, az ezzel járó költségeket. A megoldás megvan, hamarosan a gyakorlati megvalósítás is napirendre kerül.
Az április 8-án a hódmezővásárhelyi Ginkgo Sas Hotel különtermében tartott Turisztikai Desztináció Menedzsment konferencián Dr. Nemes Andrea a Nemzetgazdasági Minisztérium Turizmus Főosztályának vezetője a Vásárhelyi Híreknek elmondta, alulról szerveződő összefogásnak kell lennie, amely idővel komplex feladatokat lát el. A marketing és az információs tevékenység mellett foglalkozik a fejlesztések tervezésével, a beruházások bonyolításával, a kutatással és a partnerség szervezésével is. A TDM modell szervezeti felépítése leginkább egy fa lombkoronájához hasonlítható, ahol egy-egy levél önmagában életképtelen, de az ágakkal és a többi levéllel együtt már egy életképes egységet alkot. A turizmusban is egy-egy vállalkozás és település legtöbbször oly kevés vonzerővel bír, oly kicsi a turizmus hatalmas piacán, hogy egyedül aligha ér el sikert. De ha összegezzük a vonzerőket és a szolgáltatásokat, és ha a vállalkozások, települések, kistérségek közösen, régiós szinten fejtik ki a marketingtevékenységüket akkor azzal már akár európai szinten is eredményeket lehet elérni.
Paksi Pauletta, a Turisztikai Egyesület titkára szerint Hódmezővásárhelyen 43-44 olyan a turizmusban valamilyen formában érdekelt vállalkozás van, amelynek érdemes közös összefogásban, egy önálló érdekképviselet megalakításában gondolkodnia. Ennek a feladata lenne egy egységes arculat kialakítása. Paksi Pauletta elmondta, az országban jelenleg 42 érdekképviselet alakult az idegenforgalmi szereplők összefogása és koordinálása, programok, turisztikai attrakciók szervezése. Köztük is az egyik követendő jó példa Gyenesdiáson összeállt egyesület. Az egyesület első és legfontosabb feladata, hogy elássa mindazon marketing teendőket, amelyekre a tagjai önerőből nem volnának képesek. Ennek érdekében marketing tevékenységet folytat. Kiadványokat lehet készíteni vásárokon, utazás kiállításokon való részvétellel, internetes megjelenéssel és egyéb reklámeszközök alkalmazásával komplexen be lehet mutatni egy település turisztikai kínálatát. Nem utolsó sorban az érdekképviselet, vagyis a település turisztikai menedzsere folyamatosan figyelemmel kíséri a pályázati lehetőségeket és ha mód van rá akkor mind az egyesület, mind az önkormányzat számára elkészíti a pályázatot, tette hozzá Paksi Pauletta. A Vásárhelyi Turisztikai Egyesület. titkára azt is elmondta, a következő hónapokban derül ki, milyen formában oldódik meg a Turisztikai Desztináció Menedzsment finanszírozása.