
Túl közel vitte hajóját a parthoz a kapitány ezért, kaphatott léket a hatalmas óceán járó; a Costa Concordián összesen több mint 4200-an utaztak, hárman pedig életüket vesztették a katasztrófa során. A hajón 11 magyar is utazott, egy vasárnapi hozzátartozói bejelentés alapján egy újabb utasról szerzett tudomást a Külügyminisztérium, ezzel a keresett magyarok száma kettőre nőtt.
A katasztrófa körülményeit vizsgáló ügyész, Francesco Verusio szerint akár szándékos is lehetett a hajó elsüllyesztése.
A 290 méteres, 14 emeletes óceánjáró péntek éjjel kapott léket: kapitánya túl közel kormányozta Giglio szigetéhez és part menti szikla – ami a hajó navigációs térképén állítólag nem is szerepelt - mintegy 70 méteren felhasította a hajótestet. A bezúduló víz percek alatt elsüllyesztette a Condordiát; jelenleg félig a víz alatt van, kiemelkedő részét homokzátonyok tartják fent. A katasztrófa közvetlenül az óceánjáró indulása után történt –fedélzetén ekkor 3200 utas, 1023 fős legénység utazott. A tragédiában hárman meghaltak – mintegy ötven személyt még keres az olasz rendőrség, köztük az említett magyar állampolgárt is.
A hirado.hu értesülései szerint a kimenekített magyarok ugyanakkor hamarosan hazautazhatnak, közülük egy pedig már útnak is indult. Az eltűnt személyről még nincs információ –tudatta a köztévével Kovács Petra római magyar konzul.
Az óceánjáró kapitányát, Francesco Schettinót szombaton őrizetbe vették, és több órán át kihallgatták. Az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberölés és károkozás gyanújával indított ellene nyomozást, ám Francesco Verusio ügyész szerint a szándékosság is elképzelhető, hiszen a Schettinó maga adta meg a koordinátákat, s irányította veszélyesen közel hajóját a parthoz. Gianni Oronato, a luxushajót üzemeltető társaság vezérigazgatója újságírók kérdéseire válaszolva azonban tagadta, hogy a Costa Concordia letért volna szokásos útjáról.
A hatóságok azt is a kapitány terhére róják, hogy elhagyta a hajó fedélzetét, még mielőtt minden utast kimenekítettek volna. A CNN hírtelevízió szerint a szintén vizsgálat tárgya, hogy a baleset idején a hajó miért nem adott le vészjelzéseket.