
A napokban befejeződött Szőke Lavina 2011 gyakorlattal egy időben a költséghatékonyság jegyében még egy hadgyakorlat zajlott, igaz jóval kisebb publicitással. A műszaki alegységek összekovácsolása mellett, a lezárt folyószakaszon a dandár vízi gyakorlatokat hajtott végre.
A dandárból minden hazai területen tartózkodó BTR-vezetőnek lehetősége volt arra, hogy a hétszemélyes oktató vezető csoport segítségével vízre szálljon. A vízi átkelésre előkészített páncélozott szállító járműveket a hódmezővásárhelyi 62. Lövészzászlóalj biztosította, ami jelentős költségmegtakarítást jelent, hiszen ezek a járművek két évvel ezelőtt komoly műszaki felkészítésen estek át a vízi bevetés előtt.
A gyakorlaton megközelítőleg 70 fő vezető és 40 fő biztosító állomány vett részt. A harcjárművek a hódmezővásárhelyi laktanyából érkeztek.
Szabó Roland szakaszvezető szerint a vízen nehéz megtalálni a kezelésben a pontosságot, a helyes irányt, mert ha valaki egy kicsit is téveszt, akkor azt nehéz korrigálni. Minden manővert hamarabb kell kezdeni és hamarabb befejezni, mint szárazföldön. „Első alkalommal kellemetlen az a gondolat, hogy az embert ennyi víz veszi körül, de minél több a végrehajtás, annál több tapasztalatot lehet szerezni. Szerintem ez egy nagyon jó dolog. A szárazföldön való közlekedéssel nem is lehet összehasonlítani.”
Kovács József ezredes, dandárparancsnok-helyettes értékelésként elmondta: „A harcjárművezető állomány egy részének első vízre szállása megfelelő volt, de a következő végrehajtások során már jó és kiváló eredmények születtek.”