


A Klauzál Gábor Általános Iskola Nyitott kapcsolatok projektje az eltérő képességű és szociális helyzetű tanulóink együttnevelésére és oktatására, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének megteremtésére koncentrál.
Gazdag bemutatóprogrammal várták kollégáikat a Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda pedagógusai a „Nyitott kapcsolatok” című projekt keretében megrendezésre kerülő hospitációs hetére. A 2010-ben nyert TÁMOP pályázat keretében alsós és felsős osztályok gyakorlatait nézhették meg az érdeklődők. Az egész heti bemutató órák és azt követő műhelyfoglalkozások egyszerre mindkét intézményben, a Klauzál és a Nádor utcai iskolákban zajlottak. Tematikáinak sokszínűségére jellemző, hogy a felsősöknél például a környezettudatosságra nevelésétől, az érzékszervek működésén át, az önismeret is órai téma volt. Az alsósoknál az íráskészség fejlesztése, az egészséges életmód volt az anyag, vagy éppen, mint az képeinken is látható, egy rendhagyó ének óra, dallal, tánccal, sok-sok mozgással fűszerezve. Ez utóbbit Ungor Edina vezette, aki a nagyszámú érdeklődő pedagóguskollégáknak a remekül összeválogatott zenékkel, az igen aktív gyerekekkel, már-már egy néptánc próba hangulatát idézte.
A 2011. június 30-ig tartó program célja, hogy a Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda referncia intézményként része legyen egy olyan közoktatási hálózatnak, mely lehetőséget nyújt a hálózati tanulásra. Bemutatóórákon és gyakorlatokon keresztül, szakmai műhelyeket szerveznek annak érdekében, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését szolgáló módszertani kultúra széles körben tudjon elterjedni.