
Nemrég egy vásárhelyi vállalkozó szenvedett őzelütéses balesetet. Csak a véletlen szerencsén múlott, hogy nem történt nagyobb baj. Veszélyes időszakban vagyunk!
Képünkön egy a napokban történt özelütéses baleset
A kora esti időszakban egy mélyebb árok szegélyezte úton haladó BMW elé hirtelen kiugrott egy őz, amelyet többek is követtek. A féktávolságon belül érkező őz a hűtőrácshoz vágódott, onnan felpattant és a szélvédőbe vágódott. Az autóban ülő két vásárhelyi személy szerencsére nem sérült meg, ami elsősorban az autó méretének is köszönhető.
Mert mint azt Botyánszki Zsolt, a Hódvad Vadászati és Természetvédelmi Egyesület vezetőségi tagja, a Vásárhelyi Híreknek megerősítette, a kisebb kocsiban ülők nagyobb veszélynek vannak kitéve, amikor 80-90 kilométeres tempóban a több tízkilós állattal ütköznek.
A Hódmezővásárhelyen élő vadgazda mérnök, hivatásos vadász elmondta azt is, ilyenkor sok esetben nem biztos, hogy az autóban esett kár a nagyobb, hiszen egy őz elütése a vadásztársaságnak, a tenyésztési értéke mellett a trófeája miatt, akár egy, másfél millió forintos veszteséget is okozhat.
A szakember arról is beszélt, hogy két időszak van ezeknek, az egyébként gyönyörű, kecses állatoknak az életében, amikor sajátmagukra és az országúton közlekedőkre fokozottan jelentenek veszélyt. Az egyik időszak március közepétől április végéig tart, amikor a tél elmúltával, a nagyobb őzcsoportok felbomlanak és az őzbakok elkezdik kialakítani saját felségterületüket.
Különösen a naplemente, illetve a napkelte a legveszélyesebb időszak. Ilyenkor a bakok egymást kergetik, csökken a veszélyérzetük, gyakran kiugranak az országútra.
„Nem dísznek vannak kihelyezve a vadveszélyt jelző táblák. Évtizedes tapasztalatok szerint, azon a környéken az utat keresztező vadcsapás lehet, illetve több baleset is történhetett. Ezért tették ki a figyelmeztető táblát. Vásárhely környékén nem csak a 451-es és a 47-es úton, hanem az alsóbbrendű utakon több is van.” hívta fel a figyelmet a 15 éve vadgazdálkodással foglalkozó szakember.
Egy-egy kártérítési perben ezek a táblák egyébként, az autó látásviszonyoknak megfelelően megválasztott sebessége mellett, döntő befolyással bírnak.