Az idei év sem különb, imét gyakoriak az őzelütéses balesetet. Sokszor csak a véletlen szerencsén múlik, hogy nem történik nagyobb baj.
A kora esti időszakban egy mélyebb árok szegélyezte úton haladó BMW elé hirtelen kiugrott egy őz, amelyet többek is követtek. A féktávolságon belül érkező őz a hűtőrácshoz vágódott, onnan felpattant és a szélvédőbe vágódott. Az autóban ülő két vásárhelyi személy szerencsére nem sérült meg, ami elsősorban az autó méretének is köszönhető.
Mert mint azt egy hivatásos vadász a Vásárhelyi Híreknek megerősítette, a kisebb kocsiban ülők nagyobb veszélynek vannak kitéve, amikor 80-90 kilométeres tempóban a több tízkilós állattal ütköznek.
Érdemes megjegyezni, hogy egy baleset során nem biztos, hogy minden esetben az autóban esett kár a nagyobb, hiszen egy őz elütése a vadásztársaságnak, a tenyésztési értéke mellett a trófeája miatt, akár egymillió forint körüli veszteséget is okozhat. Tegyük hozzá, a Vásárhely környéki területeken csak őzzel találkozhatunk, azonban a megye határain túl a jóval nagyobb testű szarvassal ütközés az ország útjait naponta használók rémálma.
Két időszak van ezeknek, az egyébként gyönyörű, kecses őzeknek az életében, amikor sajátmagukra és az országúton közlekedőkre fokozottan jelentenek veszélyt. Az egyik időszak március közepétől április végéig tart, amikor a tél elmúltával, a nagyobb őzcsoportok felbomlanak és az őzbakok elkezdik kialakítani saját felségterületüket.
Különösen a naplemente, illetve a napkelte a legveszélyesebb időszak. Ilyenkor a bakok egymást kergetik, csökken a veszélyérzetük, gyakran kiugranak az országútra.
„Nem dísznek vannak kihelyezve a vadveszélyt jelző táblák. Évtizedes tapasztalatok szerint, azon a környéken az utat keresztező vadcsapás lehet, illetve több baleset is történhetett. Ezért tették ki a figyelmeztető táblát. Vásárhely környékén nem csak a 451-es és a 47-es úton, hanem az alsóbbrendű utakon több is van.” - hívták fel - egy emberként - a figyelmet vásárhelyi vadásztársaságok vadgazdálkodási szakemberei.
Egy-egy kártérítési perben ezek a táblák egyébként, az autó látásviszonyoknak megfelelően megválasztott sebessége mellett, döntő befolyással bírnak.