
Sikeres pályázásról számolt be Dr. Kádár Péter, a hódmezővásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnázium igazgatója.
Fotó: VH
A rendelkezésre álló közel 40 millió forintból a hátrányos helyzetű tanulók lemorzsolódásának megelőzésére kidolgozásra váró programot, a továbbtanulás támogatását kívánják finanszírozni.
Az igazgató tájékoztatása szerint, a gimnázium az előző években azt tapasztalta, hogy diáknak, tanárnak és iskolának egyaránt gondot jelent a lemorzsolódás. Ez különösen a hátrányos helyzetű tanulók körében tapasztalható. Ezért az iskola vezetése a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolával együttműködve pályázott.
Szabó Zsuzsa projektmenedzser arról beszélt, hogy egy mentori programban, 20 tanár és 40 diák vesz részt tehetséggondozó, felzárkóztató, tanulást segítő és művelődési célú foglalkozásokon. A foglalkozások egy része tanulás-segítés, más része társadalmi-kulturális hátrányok leküzdését szolgálja (színházlátogatás, tárlatlátogatás). A szakkörök, érettségi és felvételi előkészítő foglalkozások mellett nyelvkönyvek, szótárak, digitális taneszközök beszerzését is segíti a pályázat. A pályázat megvalósításához több intézmény és civil szervezet is csatlakozott partnerként, köztük a Szegedi Tudományegyetem Eötvös Kollégiuma, a Cigány Kisebbségi Önkormányzat, a Nevelési Tanácsadó, a Kagylóhéj Gyermekjóléti Szolgálat és a Keresztyén Iskolák Nemzetközi Szövetségének (ACSI) Alapítványa.
Kádár Péter azt is elmondta, a mentori program lényege a szokványos tanár-diák kapcsolatnál intenzívebb, nagy odafigyelést kívánó, szoros, személyes támogatást nyújtó kapcsolat a pedagógiai vezető és a növendék között. Ennek intézménye a protestáns iskolarendszerben nagy hagyományokra tekint vissza, amelynek 21. századi, korszerű változatát vezetik be most a gimnáziumban a pályázati támogatással.
A megvalósítás ideje két tanévet érint, ezt követően az elért eredmények és a megszerzett pedagógiai tapasztalatok alapján folyhat tovább a mentorálás, mondta az igazgató.