










Balla András fotóművész Summa 2005-2012 Fekete kertek fehér árnya címet viselő, nagyszabású vasárnap nyílt kiállításán különleges, ritkán látható mikrovilágba nyerhetünk bepillantást.
Fotók: VH
Szinte minden kiállítás megnyitón elhangzik: kertépítőként kezdte, majd idővel nyergelt át a fotózásra. Ám az igazi hátterét most sikerült megtudnunk: „A kertépítő szakra azért jelentkeztem, mert édesapám a szarvasi arborétumnak volt a vezetője, én jóformán ott nőttem föl, ezért nagyon vonzódom a természethez.”- mondja Balla András, akinek május 20-án nyílt kiállítása Hódmezővásárhelyen, az Alföldi Galériában.
„Miután a kertművészet-tájépítész szakot elvégeztem, olyan sokat kellett utaznom, hogy nem volt időm a rajzolásra, ezért úgy döntöttem, inkább lefényképezem a kerti kapukat, kis lakokat, kerítéseket és egyebeket, amik a kertben találhatóak és majd otthon lerajzolom. A fotózás dokumentáló erejét felismerve kezdtem el fényképezni, s ez odáig jutott, hogy szép lassan fel is hagytam a rajzolással.”- avat be a titokba.
Ezzel a döntésével, a fotóművészet szerelmeseit megajándékozta a ma már összetéveszthetetlen ballai fotográfiai modorral, vagy más megfogalmazásban iránnyal, mely a témaválasztás sokféleségében, a megoldási módok variálásában és a nagyon igényes megjelenítésben summázható. Apropó summa. Az Alföldi Galéria tíz földszinti termét megtöltő kiállításának „Summa 2005-2012 Fekete kertek fehér árnya” címet adták, ami a régebbiek válogatása mellett, az említett évek fotótermése, vagyis a körülöttünk lévő világ apró csodái „ballai” megfogalmazásban. Dr. Nagy Imre a Tornyai János Múzeum igazgatója a kiállítás megnyitóján is a mikrovilágot megjelenítő különleges látásmódot méltatta. A Balogh Rudolf-díjas fotográfus a vásárhelyi fotószimpózium rendszeres résztvevője, mártélyi képei a mostani kiállításon kiemelt helyet foglalnak el.
A kiállítás július elsejéig tekinthető meg.