BulvárMennyit tévéztünk 2013-ban?

2014. február 5., szerda
 
Mennyit tévéztünk 2013-ban?

Néhány meglepő számadat: 47 magyar csatorna 2013-ban összesen 3 és fél évnyi reklámot sugárzott. A 18 év alattiaknál nőtt a tévénézés ideje, az 50 felettieknél csökkent. 

 

 

 

 

Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 23 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 78 darab televíziós reklámot látott - derül ki a Nielsen Közönségmérés tavalyi évre vonatkozó, tévénézési szokásokat vizsgáló kutatásából.

2013-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan annyit, mint az előző év ugyanezen időszakában. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 11 percről 3 óra 22 percre nőtt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 1 percre emelkedett. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 10 percet töltöttek a televízió előtt, 5 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2013-ban az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 29,6 százalék volt, 4,1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,1 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 14,8 százalék volt. Ez előbbinél 1,9 százalékpontos, utóbbinál 0.6 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva.

Ennél is nagyobb mértékben, 0,8 százalékponttal emelkedett tavaly a filmcsatornák részesedése a nézett időből. A filmcsatornák közönségaránya így 8,9 százalékra nőtt, míg a gyerekcsatornák közönségaránya 5,2 százalék, a hírcsatornáké 4,1 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,7 százalék, a sportcsatornáké 2,5 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,2 százalék volt az év során.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,7 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 23 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 8 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 78 darab reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2013-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon ismét rekord mennyiségű, összesen 4 460 296 darab reklám került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 12 220 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 30 ezer órát, majdnem 3,5 évet tettek ki a vizsgált 47 csatorna műsoridejéből.

 
 
Forrás: Nielsen
 

Olvassa el ezt is!

Régi fényében a szerb ortodox templom

Régi fényében a szerb ortodox templom

Február 13-tól teljes pompájában ismét látható a hódmezővásárhelyi szerb ortodox templom ikonosztáza. Ma délelőtt elkezdték a restaurált ikonok visszahelyezését. Képekkel!
Az egészséges bőr, haj, köröm a táplálkozással kezdődik

Az egészséges bőr, haj, köröm a táplálkozással kezdődik

Sokan a krémektől várják a csodát, pedig a bőr mégiscsak belülről épül: sejtjei a véráramon keresztül kapják a szükséges anyagokat, tehát szoros kapcsolatban van a vér- és nyirokkeringéssel, a belső szervekkel, az idegrendszerrel.
Különleges vendég Vásárhelyen

Különleges vendég Vásárhelyen

Szeptember 3-án délelőtt Márki-Zay Péter polgármester fogadta a Városházán Ukrajna budapesti nagykövetét.

A Wenckheim-ügy újabb fejezete

A Wenckheim-ügy újabb fejezete

A Wenckheim-kastélyra, mint ismeretes hiába pályázott Hódmezővásárhely Önkormányzata, a megvétózott eljárás miatt Békés vármegyének adt.
 

És ezt már olvasta?

Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2 2025. 35. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Vadhús kóstolástól az illat-totóig - a virágvizektől az akvapóniáig
Vadhús kóstolástól az illat-totóig - a virágvizektől az akvapóniáig Huszonkétféle programon keresztül lehet bebarangolni a Mezőgazdasági Kar épületét szeptember 26-án 18.00 órától a Kutatók Éjszakáján.
 
Egy étvágygerjesztő program szombatra
Egy étvágygerjesztő program szombatra Szeptember 13-án ismét Vásárhelyi Ízök Fesztiválja. A gasztronómiai esemény a dr. Rapcsák András sétálóutcán, a BFMK előtt és az Almáskertben lesz. Részletes program.
 
Kick-box magyar bajnok lett Zsarkó Dániel Péter
Kick-box magyar bajnok lett Zsarkó Dániel Péter A hódmezővásárhelyi ITF Taekwon-do csapat vezetője kiválóan szerepelt, bekerült a VB-re induló magyar nemzeti válogatottba.
 
Ismét pályázik a kastélyra a vásárhelyi önkormányzat
Ismét pályázik a kastélyra a vásárhelyi önkormányzat Márki-Zay Péter polgármester úgy fogalmazott: „ezt a küzdelmet nem adjuk föl, nem fogjuk engedni azt, hogy a sok másik ellopott kastély után a szabadkígyósit is ellopják”.
 
Tanévnyitó az MGK-n
Tanévnyitó az MGK-n Általános és pótfelvételi eljárás, valamint a nemzetközi felvételi eljárás végén 253 hallgató nyert felvételt a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Karára.
 
Iskolakezdéskor is van jó megoldás
Iskolakezdéskor is van jó megoldás Csaknem 400.000 diák tanul(t) már a Matek Oázis segítségével. A szülők, diákok visszejelzése szerint is megoldást jelentő, könnyen elérhető, és nem kell hozzá különóra.