BulvárMennyit tévéztünk 2013-ban?

2014. február 5., szerda
 
Mennyit tévéztünk 2013-ban?

Néhány meglepő számadat: 47 magyar csatorna 2013-ban összesen 3 és fél évnyi reklámot sugárzott. A 18 év alattiaknál nőtt a tévénézés ideje, az 50 felettieknél csökkent. 

 

 

 

 

Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 23 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 78 darab televíziós reklámot látott - derül ki a Nielsen Közönségmérés tavalyi évre vonatkozó, tévénézési szokásokat vizsgáló kutatásából.

2013-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan annyit, mint az előző év ugyanezen időszakában. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 11 percről 3 óra 22 percre nőtt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 1 percre emelkedett. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 10 percet töltöttek a televízió előtt, 5 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2013-ban az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 29,6 százalék volt, 4,1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,1 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 14,8 százalék volt. Ez előbbinél 1,9 százalékpontos, utóbbinál 0.6 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva.

Ennél is nagyobb mértékben, 0,8 százalékponttal emelkedett tavaly a filmcsatornák részesedése a nézett időből. A filmcsatornák közönségaránya így 8,9 százalékra nőtt, míg a gyerekcsatornák közönségaránya 5,2 százalék, a hírcsatornáké 4,1 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,7 százalék, a sportcsatornáké 2,5 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,2 százalék volt az év során.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,7 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 23 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 8 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 78 darab reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2013-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon ismét rekord mennyiségű, összesen 4 460 296 darab reklám került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 12 220 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 30 ezer órát, majdnem 3,5 évet tettek ki a vizsgált 47 csatorna műsoridejéből.

 
 
Forrás: Nielsen
 

Olvassa el ezt is!

Régi fényében a szerb ortodox templom

Régi fényében a szerb ortodox templom

Február 13-tól teljes pompájában ismét látható a hódmezővásárhelyi szerb ortodox templom ikonosztáza. Ma délelőtt elkezdték a restaurált ikonok visszahelyezését. Képekkel!
Az egészséges bőr, haj, köröm a táplálkozással kezdődik

Az egészséges bőr, haj, köröm a táplálkozással kezdődik

Sokan a krémektől várják a csodát, pedig a bőr mégiscsak belülről épül: sejtjei a véráramon keresztül kapják a szükséges anyagokat, tehát szoros kapcsolatban van a vér- és nyirokkeringéssel, a belső szervekkel, az idegrendszerrel.
A holland nagykövet a városházán

A holland nagykövet a városházán

Désierée Bonis Hollandia magyarországi nagykövete vásárhelyi látogatása során Márki-Zay Péter polgármesterrel is találkozott.
Csoportos kiállítás nyílt a Tornyai-múzeumban

Csoportos kiállítás nyílt a Tornyai-múzeumban

A Képzőművészeti Főiskola egykori osztályából és annak szellemi környezetéből indult az a hét alkotóművész, akiknek Együttállás címmel nyílt kiállítása a Tornyai János Múzeumban.

 

És ezt már olvasta?

Nemzetközi sztárok és hazai kedvencek a nyár zárófesztiválján
Nemzetközi sztárok és hazai kedvencek a nyár zárófesztiválján  Az elmúlt évekhez képest már egy hónappal korábban előrukkolt a Coca-Cola SZIN a fesztivál öt nagyobb helyszínének teljes felhozatalával.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025 2025. 22. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Újabb fejlemények kastély ügyben
Újabb fejlemények kastély ügyben A működtetést a szabadkígyósi és a békéscsabai önkormányzatokkal közösen valósítanák meg; megírták Lázár János építési és közlekedési miniszternek.
 
Gazdag volt a vásárhelyi Múzeumok Éjszakája
Gazdag volt a vásárhelyi Múzeumok Éjszakája Hat helyszín, tizenöt program, különleges tárlatvezetések, előadások, kincskereső játék és koncert is várta az érdeklődőket. Összefoglaló.
 
Múzeumok Éjszakája Vásárhelyen 2025
Múzeumok Éjszakája Vásárhelyen 2025

Országszerte számos múzeum, könyvtár és kiállítóhely nyitva lesz az év leghosszabb éjszakáján. Vásárhelyen is 6 helyszínen 19 programmal várják az érdeklődőket. Részletes program.

 
Emléktáblát avattak a mártírhalált halt Cseszkó házaspárnak
Emléktáblát avattak a mártírhalált halt Cseszkó házaspárnak

Hálaadó istentiszteletet követően felavatták a mártírhalált halt, Celebesz szigetén kórházat alapító Cseszkó Gyula és felesége, Hadady Emma Róza emléktábláját az Ótemplom falán.

 
Kilenc hétig pótlóbuszok Szeged és Orosháza között
Kilenc hétig pótlóbuszok Szeged és Orosháza között A Hódmezővásárhely és Orosháza közötti pályakarbantartással több perces késéseket okozó sebességkorlátozásokat szűntetnek meg.