
Néhány meglepő számadat: 47 magyar csatorna 2013-ban összesen 3 és fél évnyi reklámot sugárzott. A 18 év alattiaknál nőtt a tévénézés ideje, az 50 felettieknél csökkent.
Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 23 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 78 darab televíziós reklámot látott - derül ki a Nielsen Közönségmérés tavalyi évre vonatkozó, tévénézési szokásokat vizsgáló kutatásából.
2013-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan annyit, mint az előző év ugyanezen időszakában. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 11 percről 3 óra 22 percre nőtt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 1 percre emelkedett. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 10 percet töltöttek a televízió előtt, 5 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.
2013-ban az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 29,6 százalék volt, 4,1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,1 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 14,8 százalék volt. Ez előbbinél 1,9 százalékpontos, utóbbinál 0.6 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva.
Ennél is nagyobb mértékben, 0,8 százalékponttal emelkedett tavaly a filmcsatornák részesedése a nézett időből. A filmcsatornák közönségaránya így 8,9 százalékra nőtt, míg a gyerekcsatornák közönségaránya 5,2 százalék, a hírcsatornáké 4,1 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,7 százalék, a sportcsatornáké 2,5 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,2 százalék volt az év során.
Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,7 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 23 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 8 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 78 darab reklámot látott.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2013-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon ismét rekord mennyiségű, összesen 4 460 296 darab reklám került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 12 220 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 30 ezer órát, majdnem 3,5 évet tettek ki a vizsgált 47 csatorna műsoridejéből.