
Százmillió forinttal támogatja az EDF DÉMÁSZ a Magyar Máltai Szeretetszolgálat hátralékkezelő programját; több ezer ügyfélnek segítenek ezzel kifizetni áramszámlájukat - közölte a két szervezet kedden, Szegeden.
770 ezer fogyasztóból, 100 ezer hátralékosa van az EDF DÉMÁSZ-nak, tájékoztatta szerkesztőségünket a cég kommunikációs munkatársa.
„Sok esetben azonban nem valódi tartozásuk van, csak késedelmes a befizetés. Az átlagos hátralék harmincezer forint. Az ügyfelek közt a felmérések szerint mintegy tizenkétezer védendő fogyasztó van”, hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az EDF DÉMÁSZ mint felelős villamosenergia-szolgáltató elkötelezett a nehéz anyagi körülmények között élő fogyasztók védelme mellett - mondta Thierry Le Boucher, az EDF DÉMÁSZ elnök-vezérigazgatója a keddi sajtótájékoztatón. Hozzátette, a szeretetszolgálattal régóta együtt dolgoznak azon, hogy a legsebezhetőbb ügyfeleket védjék. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem ajándékot adnak, hiszen sorsuk jobbra fordulásáért az ügyfeleknek is tenniük kell.
Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke a közös akcióról elmondta: a programban pályázati úton olyan családok vehetnek részt, amelyek korábban hátralékot halmoztak fel és az áramszolgáltató már kikapcsolta őket a szolgáltatásból, vagy annak esedékességéről már értesítőt küldött. Emellett olyanok is segítséget kérhetnek, akik még rendszeresen fizetik a számlákat, de szociális helyzetük miatt védendő fogyasztónak tekinthetők. A felhalmozott hátralékok rendezéséhez a fogyasztók legalább 50 százalék sajáterő mellé igényelhetnek támogatást a Magyar Máltai Szeretetszolgálattól - közölte. A pályázatra elektronikus úton, a www.maltai.hu weboldalon lehet jelentkezni február 15-e után. A pályázaton nyertes fogyasztókkal márciustól köt szerződést a Máltai Szeretetszolgálat, majd a tartozás felének befizetése után a segélyszervezet rendezi a fennmaradó összeget. A szervezők 10-11 ezer pályázóra számítanak.
Az EDF DÉMÁSZ már korábban is támogatta a nehézsorsú családokat. 2009-2010-ben 300 millió forint támogatást nyújtott a szolgáltatási területén élő több mint 6 és félezer olyan fogyasztónak, akiknek az áramszámla rendszeres fizetése komoly gondot jelentett.