Sportnyelven szólva labdába sem rúgtak a vásárhelyi lányok a Miss Princess Of The Year nevű szépségversenyen. Pedig még az első nekifutásra, arról lehetett hallani, keresik Hódmezővásárhely legszebb lányait. Végül 17 helybeli és 6 más országrészből nevezett lány vonult ki a kifutóra a Fekete Sas nagytermében március 17-én este.
Képünkön Nádor Szilvia Chicagóban
A nagyjából 150-200 fős közönség egy valóban rutinosan kivitelezett, gördülékeny produkciót láthatott, de hiszen aki egy kicsit is ismeri a szépség-, és divatmodellek világát, tudta hogy Dányi András és Ötvös Edina szervezők, rendezők tucatnyi országos és nemzetközi hírű divatbemutatón, szépségversenyen és hajshown vannak túl.
Aki egy kicsit is ismeri a szépségipart, annak egyik másik - a kifutón felvonuló - lány is ismerősnek tűnhetett. Például rögtön az első helyezett Nádor Szilvia, aki 15 éves kora ellenére az egyik legfoglalkoztatottabb modell. A 2006 óta már Fit Kid bajnokságokon részt vett lány, napjainkra a menőbb fotósok gyakori portré alanya lett, legalább három ügynökség bejegyzett modellje, különleges haja pedig a sztárfodrászokat is inspirálja. Így aztán emlékezhetünk rá a 2011 novemberi Revlon Hajshowból, ahol különleges hajkoronával vonult a kifutóra. Mint ahogy a vásárhelyi szépségversenynek, annak is Dányi András volt a rendezője. Valószínű - gondoljuk naívan - az csak "véletlen egybeesés" hogy Nádor Szilvia nevezett a sztárfodrász vásárhelyi produkciójába is.
A megkérdezett vásárhelyi lányok elmondták, 8000 forintos nevezési díj volt és a háromnapos előkészítő azért is volt fárasztó mert reggel 8-tól délután 6-ig voltak a próbán, de nagyon sok volt az üresjárat, szavaik szerint feleslegesen órákat várakoztak, de többeknek nem jelentett újdonságot sem, hiszen például csak néhányuknak volt probléma a magassarkú cipő és a stílszerű járás megtanulása. Köztük Nádor Szilvia számított talán a legrutinosabbnak, hiszen ő például 2011-ben nevezett a Chicagóban rendezett Miss Teen International szépségversenyre. Ott nem nyert, viszont nyert a hangzatos elnevezésű hódmezővásárhelyi Miss Princess Of The Year versenyen.
Mint azt Meszlényi Tamásné fodrászmester, országos hírű Kiváló Oktató, a zsűri egyik tagja a VH kérdésére elmondta, számára is egy kicsit furcsán alakultak a végeredmények. Hozzátette a második-harmadik helyezett esetében viszont a döntés nagy részt találkozott az ő szakmai meglátásával. A második helyezett Czár Anita szintén nem most kezdte. Fotómodellként és több modellügynökség tagjaként többször dolgozott már Dányi András által jegyzett produkciókban. Mint ahogy Nádor Szilviát, úgy Czár Anitát is az édesanyja menedzseli, aki egyébként több megyében a Miss Alpok Adria szépségversenyek szervezését is végzi évek óta.
A szépségipart ismerők tudják, hogy az sok lányt megmozgat, igen kemény menedzselést kíván és ahhoz hogy érvényesüljenek a lányok és egyre magasabb legyen az anyagiakban is kifejezhető „ázsiójuk”, egyre több referenciát kell gyűjteni, részt kell venni minél több castingon, fotózási lehetőségen, divatbemutatón, különböző céges programon, vagy akár szépségversenyen. Az országban például évente ötvennél több (Igen! Jól írtuk! 50!) szépségversenyt rendeznek, amelyek legtöbbjének nincs nemzetközi folytatása. Ilyen volt a Vásárhelyen rendezett Miss Princess Of The Year is.
A vásárhelyi szépségverseny másik szervezője, Ötvös Edina szerint a 150-200 nézőnél többre számítottak, hozzátette belátja, hogy ennek egyik oka, hogy az előkészítésbe több, a helyi körülményeket jobban ismerőt kellett volna bevonni, mint ahogy a marketingben, a reklámozásban is a célközönséghez jobban elérő megoldást (médiát) kellett volna választani.
A Vásárhelyi Híreknek azt is elmondta, a tapasztaltakból levonják a következtetést. Hozzátette, nem a helyezést elért lányok nyereményét tartja a legértékesebbnek, hanem a különdíjként felajánlott modellfotózási lehetőséget.
A verseny nyerteseinek, mint befutott modelleknek, valóban ez nem lehetett fontos. Ők a párizsi repülőjegyek, luxusszállodai hétvége, a lap top és egyéb ajándékokkal térhettek haza. Kivéve a fehérszínű rövid ujjú reklámfeliratos pólót, amiben a lányok versenyeztek, mert azokat a rendezők a végén mindenkitől visszakérték, mondván drága holmi. No comment!