
A BrandZ elkészítette a tavalyi év legnépszerűbb sörmárkáinak listáját, amelyet ismét a Budweiser vezet. A vásárlói kör egy része válogatósabb lett.
A BrandZ felmérése szerint a fogyasztók világszerte egyre inkább az étkezések kellékének tekintik a sört a bor helyett, emellett a válság is ráerősít az otthoni fogyasztásra. A nehezebb anyagi helyzetre a gyártóknak is reagálnia kellett, hiszen a forgalom alakulását – elsősorban az Egyesült Királyságban – a kereskedők akciói határozták meg. A márkák egy jelentős fogyasztói réteg számára felcserélhetővé váltak, de az innovációt értékelték a vásárlók. Ezt mutatja, hogy a Molson Coors "otthoni söre" komoly sikert aratott az alacsony hőmérséklet aktivátorával. A technológia segítségével a sör rendkívül alacsony hőmérsékleten is felszolgálható, az észak-Amerikából elinduló divat mostanra Európában is megvetette a lábát.
Az elosztási hálózat bonyolultsága, valamint a változó helyi ízlések miatt gyakorlatilag csak a Budweiser és a Stella Artois tekintheti magát globális sikermárkának. A Budweiser, a "sörök királya" egyébként az előző évhez képest előre lépett egyet és ismét megszerezte az első helyet testvére, a Bud Light elől.
Ugyanakkor a fogyasztás csökkentésével párhuzamosan a vásárlói kör egy része válogatósabb lett, ennek köszönhetik javuló eredményüket az olyan, magasabb árfekvésű márkák, mint a Corona és a Miller Light. A Heinkent az amerikai import segítette, a Guiness pedig a nehéz írországi helyzet ellenére is 9 százalékot javított. A gyártók a tavalyi évben új, gyümölcsös ízekkel, illetve alacsonyabb alkoholtartalmú sörökkel jelentkeztek, figyelemmel arra, hogy egyre több a női sörfogyasztó. Ugyanakkor a vállalatoknak ügyelniük kell arra, hogy a "női sörökkel" ne zavarják meg a régebben bevezetett light termékcsalád sikerét, amely főként a fiatal férfiaknak köszönhető.
Top sörmárkák, 2010
1. Budweiser
2. Bud Light
3. Heineken
4. Corona
5. Skol
6. Stella Artois
7. Guinness
8. Miller Lite
9. Brahma
10. Beck’s