
Grezsa István: A jelzőlámpa rendszert a Kutasi és Jókai utca találkozásánál őszre mindenképpen ki kell alakítani, mert a belvárosi rész elkészültével a Rapcsák András utcában tilos lesz az átmenő forgalom.
A Vásárhelyi Híreknek nyilatkozó Grezsa István képviselő szerint a három, egymástól távol eső hódmezővásárhelyi utca témájában az a közös vonás, hogy az egyik beruházás függ a másiktól. Ugyanis a városvezetés tervei szerint, a látványosan megújuló Rapcsák András utca műkő burkolatot kap, valódi sétáló utca lesz és ezzel ott megszűnik az átmenő forgalom. A Szentes felől érkező és Szeged felé tartó forgalmat tehát át kell terelni a Kutasi útra. Ezért kell minél hamarabb, de legkésőbb őszre megépíteni a lámpás kereszteződést. Grezsa István azt is elmondta, a 37 és félmillió forintba kerülő beruházás 70 százaléka - már egy megnyert - pályázat finanszírozásával valósul meg. A hosszú távú cél, a Jókai utca felújítása, a város belső részeinek további tehermentesítése, az átmenő forgalom csökkentése, a 47-es út északi elkerülő szakaszának megépítése. 10-12 kilométeres szakaszról van szó, amely körülbelül ugyanennyi milliárdba kerül és 2014 körül valósulna meg állami pénzből. Grezsa István hozzátette, az autókat teljesen nem fogják kitiltani a rehabilitált belvárosi részről, hiszen a Balogh Imsi Sportaréna, a Ginkgo Sas Hotel és a Művelődési Központ mögötti szolgáltatóház mélygarázsai jelentik a parkolás megoldását. A gyorsvillamos útvonalával kapcsolatos kérdésünkre azt válaszolta, támogatja az elképzelést, amelyben még nincs döntés, de javában zajlik a tervegyeztetés, hogy a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train útvonala érintse a Kossuth teret, vagy akár áthaladjon a Rapcsák András utcán.