
A két jármű kevésnek bizonyult. Ahhoz azonban a lakosság megértésére is szükség van, hogy másfél nap alatt leesett 25 centiméter vastag hóban és mínusz 6-8 fokos hőmérsékletben nem lehet a megszokott módon közlekedni.
Karácsony körül olyan időjárási helyzet alakult ki, amelyre már évek óta nem volt példa. A folyamatos havazás, annak mennyisége rövid időn belül kezelhetetlenné vált. Így elsősorban a város főbb útjaira és a kerékpárutak síkosság mentesítésére koncentráltunk, nyilatkozta portálunknak Dr. Kovács Pál, az A.S.A. köztisztasági Kft. egyik ügyvezetője, az önkormányzat szakmai tanácsadója. Mint mondta a letaposott és a nagy hidegben jéggé fagyott hóval semmilyen mentesítő anyag nem bír. A nátrium-klorid fagyáspontja mínusz 6 fok. A napokig tartó mínusz 8-13 fokban a letaposott hótól jegessé vált a város útjainak egy része. A legrosszabb helyzet a kereszteződéseknél alakult ki, amit homok utólagos kiszórásával próbáltak enyhíteni. Ezzel a váratlanul nagy hómennyiséggel valóban nem bírt az A.S.A. két Mercedes hókotrója sem. A két jármű kevésnek bizonyult. Ahhoz azonban a lakosság megértésére is szükség van, hogy másfél nap alatt leesett 25 centiméter vastag hóban és mínusz 6-8 fokos hőmérsékletben nem lehet a megszokott módon közlekedni, mondta Kovács Pál. Vásárhelyen a sóval együtt az idén kevesebb fűrészport szórnak ki az utakra, mert a kiszórt fűrészpor eltömíti a csatornarendszert.
A egyre szigorodó környezetvédelmi előírások a síkosság-mentesítéssel foglalkozó cégek kezét is megkötik. A városban kialakult helyzet arra is rávilágított, hogy fontos a téli gumi használata. Ugyanis jó téli gumival, óvatos és kiegyensúlyozott vezetéssel nem jelenthetett gondot a közlekedés. Például hónapokig ilyenek az utak Ausztria és Olaszország északi hegyvidékes részein. Az időjárási anomáliákból eredő nagy mennyiségű hó kezelésére új és megnyugtató megoldást kell kidolgozni.