
Nőhet a kerékpárutak hossza Hódmezővásárhelyen és a régiek felújítására is juthat a nemrégiben benyújtott, még elbírálás alatt álló pályázati forrásból. Az Európai Unió 90 százalékos támogatásával, a következő időszakban összesen 3,7 kilométer új szakasz elkészítése és 11,2 kilométer felújítása a terv. A részletekről Hegedűs Zoltán, települési képviselő tartott december 7-én sajtótájékoztatót.
Közel 330 millió forint összköltségű, 90 százalékban uniós támogatás segítségével valósulhat meg az a beruházás, melynek célja, a város kerékpárút hálózatának fejlesztése és felújítása. A több városrészt érintő projekt jelenleg az elbírálás folyamatában tart. 2012 első hónapjaiban várható eredmény.
„ A Cittaslow szövetség első magyarországi tagjaként, a közlekedési rendszer fejlesztésében a kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeinek folyamatos javítására, fejlesztésére kiemelt hangsúlyt fektetünk. A nemrég benyújtott pályázat sikeres elbírálása esetén, összesen 3700 méter új és 1200 méter felújított kerékpárúttal növekedhet a már most is jelentős hosszúságú úthálózat.” ismertette a részleteket a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke. Hegedűs Zoltán arról is beszélt, hogy terveikben szerepel, hogy a város kilenc pontján, összesen 500 férőhellyel, kerékpártárolókat alakítsanak ki. „A pályázat része, 4 kampány lefolytatása is, melyekhez film és szórólap is készülne. Ezekkel a kerékpározást, a KRESZ szabályok betartásának fontosságát szeretnénk hangsúlyozni.”- számolt be a benyújtott pályázatról Hegedűs Zoltán.
Szilágyi Tamás, a Városfejlesztési és Üzemeltetési iroda munkatársa, a technikai adatokat osztotta meg a sajtó képviselőivel. Mint mondta, a város több részén teljesen új nyomvonalon alakítják ki az utakat.
„A Kodály Zoltán utcában, már elkészült a Korona és Királyszék között egy járda, amit szeretnénk kiszélesíteni 3 és fél méterre, valamint a Hunyadi utcáig elkészíteni. A 773 méteres szakasz, közös gyalogos és kerékpáros útként funkcionálna. A Pálfy és Holló utca területén egy 824 méteres, önálló nyomvonal vezetésű szakaszt tervezünk. A mester utcában 1,3 kilométeres, szintén önálló szakasz kapna helyet. Újvároson, a Kölcsey utcában, 750 méter, míg a Szoboszlai és a Virradat sor területén, egy úgynevezett kisforgalmú úthálózat épülne ki, ami a meglévő utak hálózati elemeként funkcionálna. Mindezek mellett, a Makói és az Erzsébeti úton megtalálható utakat is teljes mértékben szeretnénk felújítani és kiszélesíteni. Ez közel másfél kilométeres szakaszt jelent.” – mondta el Szilágyi.
A sajtótájékoztatón azt is hangsúlyozták, hogy az új kerékpárutak fontos kapcsolatot teremtenének a jelenlegi hálózat forgalmas útszakaszai között, így a kerékpáros közlekedés a város teljes területén akadálymentesebbé és biztonságosabbá válhatna. A beruházáshoz kapcsolódóan kiadványok és rendezvények segítségével szeretné a város elsősorban az iskoláskorú gyermekek körében tudatosítani a biztonságos kerékpáros közlekedés szabályait.