30 millió 500 ezer forintot nyert 2009-ben egy Európa Uniós pályázaton a Varga Tamás Általános Iskola és még másik három oktatási intézmény az integráció továbbfejlesztésére. A „Tanuljunk együtt, tanuljunk egymással!” című Európa Uniós TÁMOP pályázat leírása szerint: a fő cél, hogy mind a pályán lévő pedagógusok, mind a pedagógushallgatók, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését megvalósítani szándékozó iskolák, modell értékű gyakorlati tevékenységen keresztül nyerjenek betekintést olyan fejlesztések megvalósításába, amelyek kiemelt szempontként kezelik az esélyegyenlőséget, egyenlő bánásmódot. A 2011. május 31-ig tartó „Tanuljunk egymástól! Tanuljunk együtt” című projekt keretében ma egész napos műhelykonferencia volt, a Varga Tamás Általános Iskolában, valamint délelőtt a Hermann Alice Óvoda két helyszínén: a Pál utcai és a Malom utcai óvodákban. A pedagógusok bemutatót tartottak játszó-klub keretében, fejlesztő játékok gyakoroltattak szülőkkel, gyerekekkel. A program részeként az óvoda-iskola és az általános iskola – középiskola átmenet megkönnyítését kívánják segíteni, pályaorientációs, önismereti tesztek kitöltésével, ezzel a tanulók képet kaphatnak képességeikről, valamint arról, hogy melyik pályaválasztási irány a legkedvezőbb számukra. Az egyik legfontosabb téma volt még a differenciált tanulásszervezés kidolgozása, a differenciálás jelentősége, annak bemutatása. Összefoglalóan: a pályázat és ezen belül a mai műhelykonferencia célja, hogy a Varga Tamás Általános Iskolában már évek óta alkalmazott integrációs modellt átadják a másik három intézmény pedagógusai számára, kiszélesítsék és tovább fejlesszék az integrációt.
Ha tetszett a cikk, ossza meg, vagy lájkolja, hogy még többen olvashassák!