













A fából készült Flinstone’s kacsa volt az idei Citroen Találkozó sztárja, ám ha belegondolunk az igazi múltja nem ennek az „őskövületnek” van, hanem a többi Citroen kacsának, amelyekben akár már 1 millió kilométernél is több van, mert ezek azok igazi, sokat látott, a gazdáikat sok-sok élményhez hozzásegítő országúti kalandorok.
Fotók: VH - Gaál Györgyi
Aki egy kicsit is romantikus, és ha beleszagolt a Kossuth téren kiállított autók valamelyikébe, annak a kicsit olajszagú, a kicsit benzinszagú, az autóbelső patinájának jellegzetes illata, együttesen igencsak bőbeszédűen elárulta, mennyi mindent láthattak Európából ezek a kisautók.
Ebben az évben Hódmezővásárhelyre a legmesszebbről érkezett autó németországi volt, de volt olyan év, amikor egy kissé viharvert Citroen kacsa – „leánykori nevén” – Citroen 2 CV egyenesen Indiából érkezett. A párizsi kalandorok egyéves utazásuk során hazafelé tartottak, de mindenképpen útjukba akarták ejteni a hódmezővásárhelyi, mára nemzetközi hírűvé vált Országos Találkozót.
Idén közel 70 autóval érkeztek a két és félnapos mártélyi weekendezéssel kombinált találkozóra, amelyet idén már 20. alkalommal rendezett a Citroen Sajti Autóház.
A szombaton reggel a Kossuth téri bemutatóra felállt autók közül a legrégibbi egy B 10-es Citroen volt. Ezt a típust 1924-től csak egy évig gyártották. A vásárhelyi találkozók főszereplője azonban a CV2-es, amelyet 1949-től gyártottak, de születése legalább olyan legendás, mint az autózás történetében az azt követő sok-sok évtizeden át betöltött szerepe. Ugyanis a kacsa tervei már 1939-ben készen voltak, de közbejött a II. Világháború és az addig elkészült autókat 1 darab kivételével megsemmisítették, a terveket egészen a háború végéig elrejtették mert nem akarták, hogy felfedezésükből bármi, a megszálló németek kezére jusson.
Összesen 5 milliónál is több készült belőle. Rút kiskacsa név rajta ragadt, de mivel vászontetővel gyártották, francia gúnyneve is volt: „esernyő négy keréken.”
Ilyeneket láthattunk szép számmal idén is a Kossuth téren, természetesen az új modellek is itt voltak. A délelőtti mustra után aztán valamennyien felkerekedtek és a várost körbejárva, Mártélyon folytatódott a márkatalálkozó.
A Citroen kacsák és társaik pedig - ahogy képeinken is látható - addig szép csöndben megpihentek, és talán közben egymásnak azzal kérkedtek, kit mennyire szeret a gazdája? Mi pedig tudjuk, hogy ez mennyire igaz és biztos hogy nem kacsa!