Kultúra, oktatásÉs csak nőnek, nőnek!

2010. november 17., szerda
 
És csak nőnek, nőnek!

A szakmai munkán túlmenően, ma délelőtt a Liszt Ferenc iskolában örömmel nézték az óvónők, egykori óvódásaik iskolai ügyességét.

 

Mint arról már írtunk, a Liszt Ferenc Általános Iskola egy programnak a konzultációjára hívta nyílt nap keretében a város óvónőit. Harminc óvónő jött el, akik egykori óvódásaikkal is találkozhattak. Az 1.a-ban és 1.b-ben bemutató foglalkozást tartottak (képünkön), majd azt követően kezdődött a konzultáció, amelyen az iskola több érdeklődő pedagógusa is részt vett. Minden első osztályban, már a tanév kezdetén felmérik, hogy kik azok, akiknél az óvodai jelzések, illetve az iskolában szerzett első tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell támogatni. Miután ez az előrejelzés megtörtént, a tanítónak kell úgy alakítania pedagógiai tevékenységét, hogy a tanuló fejlődését minél inkább segítse. Ennek a pedagógiai tevékenységnek a megalapozásához a 2004/2005-ös tanévtől kötelezően egy programcsomagot kell felhasználni, melynek neve: Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer, röviden DIFER. Forrainé Kószó Györgyi igazgatónő összegzésként portálunknak elmondta: az óvóda-iskola átmenet elősegítése érdekében  ezt a felmérő vizsgálatot két alkalommal, először az óvodában, azután szeptemberben az iskolában  is elvégzik. A mai konzultáción az óvónők és az elsősök pedagógusai egyénenként elemezték a gyerekek fejlődését. Ezen túlmenően, mint az igazgatónő fogalmazott, örömmel nézték az óvónők, volt óvódásaik tantermi ügyességét.

 

Olvassa el ezt is!

Újabb tarlótűz, ezúttal Batidán

Újabb tarlótűz, ezúttal Batidán

Megfékezték a tüzet hétfőn Hódmezővásárhely-Batidán, a lángok - a drónos magassági mérés szerint - végül 93 hektár gyepet, tarlót érintettek.
Egy ismeretlen ismerős emlékére

Egy ismeretlen ismerős emlékére

Talán fel sem tűnt a neve, pedig a munkája eredményeként közel félévszázadon át a vásárhelyi és vonzáskörzete lakosai az egészségi állapotukról fontos információkat kaphattak.
Alkotmányjogi panasz a Versenyképes Járások Program miatt

Alkotmányjogi panasz a Versenyképes Járások Program miatt

Márki-Zay Péter szerint egyértelmű politikai diszkrimináció történt nemcsak Hódmezővásárhellyel, hanem öt másik kisebb településsel szemben is.
A Helyőrségi Zenekar a budapesti fesztiválon

A Helyőrségi Zenekar a budapesti fesztiválon

Új Szent István-napi hagyomány: katonazenekarok a budapesti Kossuth téren. Hat katonazenekar, összesen 230 zenész adott műsort.

 

És ezt már olvasta?

Már megint... és még meddig?
Már megint... és még meddig? A kerékpárosok közül sokan még a jobbkéz szabállyal sincsenek tisztában, sőt a zebrán való áthaladás szabályával sem.
 
Átadták a Boldog Gizella-díjakat
Átadták a Boldog Gizella-díjakat A Polgári Hódmezővásárhelyért Alapítvány elismerését 19-én este adták át a Bessenyei Ferenc Művelődési Központban.
 
Ünnepség Hódmezővásárhelyen
Ünnepség Hódmezővásárhelyen Hódmezővásárhelyen augusztus 20-án délelőtt a hagyományoknak megfelelően ünnepséget rendeztek a Szent István téren.
 
Átadták a belvárosi parkot
Átadták a belvárosi parkot Az évekkel ezelőtt a lakosság nagy része által elutasított városi könyvtár épületkomplexum tervezett helyén vissza nem térítendő támogatásból park létesült.
 
Mága Zoltán jótékonysági koncert a Református Ótemplom javára
Mága Zoltán jótékonysági koncert a Református Ótemplom javára Az augusztus 20-i koncert ingyenes, de regisztrációhoz kötött, regisztrálni a Szeged-Csanádi Egyházmegye honlapján (http://szeged-csanad.hu/maga-zoltan/) lehet.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2 2025. 31. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Új parancsnoka van a vásárhelyi dandárnak
Új parancsnoka van a vásárhelyi dandárnak Augusztus 9-én a dandárparancsnokság állománygyűlésén új parancsnok vette át a csapatzászlót és az alakulat vezetését a hódmezővásárhelyi Zrínyi Miklós-laktanyában.