
Az elmúlt két hétben jelentős mennyiségű csapadék hullott az országra. Hódmezővásárhelyen, igaz nem voltak súlyosak a viharkárok, de mégis sok munkájuk akadt a tűzoltóknak és a biztosítóknak is.
Az Alsó-Tisza vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság adatai szerint, ebben a hónapban, Vásárhelyen 12 csapadékos nap volt, és az eső átlagos mennyisége 67 milliméter volt, ami kissé felülmúlta az ilyenkor megszokottat. A helyzetet a szél is rontotta, bár az igazi problémát a hirtelen, nagy mennyiségű esőzések idézték elő, hiszen volt olyan zivatar amikor az utcák vízelvezető árkai sem tudtak megbirkózni a lezúduló vízmennyiséggel.
Szerencsére komoly katasztrófát nem okozott az esőzés. A tűzoltóság munkatársait csak mentesítési feladatokhoz riasztották. Molnár Péter tűzoltó őrnagy a Hódmezővásárhelyi Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság parancsnoka szerint 5 esetben kellett vonulniuk, akkor is szerencsére csak szivattyúzni. A legsúlyosabb eset Kishomokon történt, ahol a pincékbe betört víz szintje az 50 cm-t is elérte.
A heves esőzésekkor természetesen nem csak a pincékbe folyhat be a víz. A biztosítókhoz beérkező kárigények is megszaporodnak ilyenkor, hiszen a beázásokat vagy a tetők sérülését orvosolni kell. Csenkiné Kiss Zsuzsanna, biztosítási alkusz számolt be arról, hogy az elmúlt napokban megemelkedett a káresetek száma. Egy szokványos nyári héten 2-3 bejelentés kapnak, míg most napi 12-15 között mozog ez a szám. Többségben beázásról, vagy a cserepek elmozdulásából eredő beázást, cseréptörést jelentenek be az ügyfelek. Amennyiben a biztosítás megfelelően van megkötve, az igénylő meg is kapja a kártérítést- számolt be a szakember.
„Vásárhelyen a legsúlyosabb esetünk egy fénymásoló szalonban következett be, ahol a beázás folytán több eszközben is kár keletkezett. Az ügyfél ilyenkor saját maga is megkezdheti a kármentesítést. Jelen esetben itt a gépek ellenőrzését és rendbetételét, de természetesen a biztosító is segíti a károsultat- folytatta Csenkiné.
A biztosítási alkusz tapasztalata az, hogy a lakosok 70 százaléka egyáltalán nem, vagy nem megfelelő biztosítással rendelkezik, és ha baj van, a biztosító nem tud segíteni. Több esetben előfordul az is, hogy egy-egy ügyfél, alulbiztosított, azaz az évekkel ezelőtt megkötött biztosítást nem újította meg, nem korszerűsítette és így a biztosító sem tudja a kár valódi értékét megfizetni.