
Szeretnék dicsekedni! Náki a cipőm, owega az órám, odidosz a dzsekim, szonnya a fülhallgatóm, na és most a King Burgerben fogunk kajálni, aztán legurítunk egy heimekem sört, de előtte benézünk az anmani butikjába.
És hogy miért így mondom? Mert vagy rossz a kiejtésem, vagy hamis rajtam az összes cucc!
Azt eddig is tudtuk, hogy Kínában készül a legtöbb hamis termék a világon, azonban úgy tűnik, a hamisítók egyáltalán nem ismernek lehetetlent. Burger King helyett King Burger, Omega helyett Owega, Heineken helyett Heimekem: elképesztő fotók a gagyi fellegvárából.
Hihetetlen méreteket öltött Kínában a világmárkák hamisítása. Az illegális gyártók gyakorlatilag teljesen függetlenítik magukat a nemzetközi jogszabályoktól, és az eredetihez megszólalásig hasonlító termékeket hoznak létre - persze meglehetősen kétes minőségben.
Burger King helyett King Burger, Adidas helyett Adidoss, Sony helyett Sonia, Jack Daniel's helyett Johns Daphne : a hamisítók nem ismernek lehetetlent, a gyanútlan vásárló pedig könnyen besétálhat a csapdába.
Érdekes ugyanakkor, hogy az eredeti luxusmárkák egyik legnagyobb piacának is az ázsiai ország számít: az exkluzív (és rendkívül drága) ruhák, cipők, ékszerek, parfümök iránti kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.
A világmárkák természetesen minden lehetőséget megragadnak, hogy megállítsák a hasonló boltok terjeszkedését.
Néhány hónapja például kínai bankok amerikai kirendeltségei ellen indított eljárást két luxuscég, mivel ezek feltehetően hamisítók pénzét kezelik. A Gucci és a Tiffany kínai bankok ellen kezdeményezett bírósági eljárást, álláspontjuk szerint ugyanis ezek olyan kínai állampolgárok pénzét kezelik, akik hamis termékeket gyártatnak hazájukban, majd importálnak az Egyesült Államokba. A divatcégek szerint a bankok kötelessége lenne, hogy az érintett bankszámlákat befagyasszák, a fióktulajdonosok adatait pedig felelősségre vonás céljából kiadják a jogtulajdonosoknak.
A kínai hatóságok is próbálkoznak: tavaly novemberben jelentették be, hogy külön hivatalt hoznak létre a hasonló jogsértések ellen. az állam így segíti a nemzeti hatóságok szellemitulajdon-jogi jogsértések elleni fellépését.
Az illetékesek döntöttek arról, hogy a termékgyártókat szigorúbb ellenőrzés alá kell vonni mind az élelmiszer-, gyógyszer-, kozmetikai- és autóipari, mind a mezőgazdasági és elektronikai termelés területén. A kormányszerv egyúttal sürgette a rendőrséget, hogy a nyomozói munka hatékonysága érdekében erősítsék interregionális együttműködéseiket.
Az államtanács 2010 őszén hirdetett átfogó hamisítás elleni akciót, amelynek eredményeként az elmúlt egy évben 28 ezer jogsértési ügyben vizsgálódtak a hatóságok, és több mint 6 ezer hamisítványokat értékesítő és terjesztő hálózatot számoltak fel.
2008-ban 178 millió hamis terméket foglaltak le Európában, amiből húszmillió árucikk potenciális veszélyt jelentett a fogyasztók biztonságára és életére.