




„Igaz, segítjük őket a tanulásban, de mivel halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozunk, a szociális és érzelmi állapotukat kell előtérbe helyeznünk. Tényleg minden apró - cseprő gondjukkal foglalkozunk,” mondta a Vásárhelyi Híreknek egy interjúban Dombi Boglárka, aki mentor a vásárhelyi Klauzál Gábor iskolában.
Az iskola a 2008-as tanévtől kapcsolódott be a mentorprogramba a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete által szervezett két féléves képzésben részt vevő hallgatókkal. A Dél-Alföldi Regionális Társadalomtudományi Kutatási Egyesület (DARTKE) égisze alatt három éve jól működő mentorprogramban a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásában, korrepetálásában segítenek, sőt, a szülőkkel, a családdal való kapcsolattartás is a feladatuk. Nem utolsó sorban az intézmény életébe is bekapcsolódnak, rendezvényekben is kiveszik a részüket. Október végén a Vásárhelyi Hírek például beszámolt arról, hogy a mentorok segítségével közel ötven másodikos kisdiák vidám hangulatban ismerkedett a kukoricakép és kukoricadísztárgyak készítésének fortélyaival. Éppen egy hete pedig a ’Kerékpározz télen is’ elnevezésű elméleti és ügyességi programról tudósítottunk. Október 22-én folytatódott az iskola diákjainak felkészítése arra, hogy hogyan is kell megfelelően biciklizni a megváltozott időjárási körülmények között. Míg a múlt héten a felsősök, most viszont alsósok, negyedikesek mind elméletben, mind pedig a gyakorlatban ismerhették meg a téli kerékpározás fortélyait, de a KRESZ oktatás és a balesetmegelőzési tanácsok sem maradtak ki a rendhagyó tananyagból. A hagyományos óráktól eltérően, most nem az iskola pedagógusai, hanem az intézmény mentorai segítettek. A diákok csoportokat alakítva vetélkedtek egymással: összemérték tudásukat a kerékpárok ismerete terén, majd ügyességüket is próbára téve a kétkerekűn szlalomoztak, kanállal hordtak vizet, hónuk alatt fogtak labdát.