
6291 darab gyorshajtást mértek, de tekintettel a városon keresztül haladó két tranzit főútvonalra, reménykedhetünk, hogy nem csak a vásárhelyi autósok „amortizálták” a helyi rendőrök traffipaxát.
Elkészült a Hódmezővásárhelyi Rendőrkapitányság 2010. évi beszámolója. A közgyűlés elé terjesztett évértékelő a laikus vásárhelyi lakosok számára, az első ránézésre is meglepő számadatokat tartalmaz, amely a rendőrség fokozódó hatékonyságát demonstrálja. Ebben valószínű az utóbbi időben része van a lakosság és a rendőrség szorosabb együttműködésének is. A rendőrkapitányság ugyanis 2009. januárjában indította el új bűnmegelőző tevékenységét, azt az úgynevezett 3 pilléren nyugvó Biztonságos Vásárhelyért Programot, a lakosság hatékony részvételével. Elég ha csak a Tarjánban elindított és most már a többi városrészre kiterjesztett utcakapitányi rendszerre gondolunk. Bár közvetlen összefüggést a beszámoló nem állapít meg, minden bizonnyal lehet szerepe a betöréses lopások 150-ről 111-re, illetve a lakásbetörések 61-ről 32-re történő csökkenésében. Úgyszintén csökkent a biztonságérzetet kiemelkedő módon romboló rablások száma is, 13-ról 12-re. Ezeket jellemzően továbbra is közterületen, kereskedelmi egységben vagy annak közelében követték el, egy alkalommal 60 év feletti, egyedül élő nő lakásában. Valamennyi 2010-ben elkövetett rablás elkövetőjének személye a nyomozások során felderítésre került. A beszámoló szerint a személy elleni bűncselekmények száma 100-ról 168-ra emelkedett, amelyből 43 esetben családon belül következett be az erőszak, tehát továbbra sem a hozzátartozók közötti konfliktusokból kialakuló testi sértések a jellemzőek, bár arányuk évről-évre növekedő tendenciát mutat. Szándékos emberölést tavaly nem követtek el Hódmezővásárhely területén.
A beszámolóban a közterületen elkövetett és az erőszakos, garázda jellegű bűncselekmények számának növekedését olvashatjuk. Ezek 26%, illetve 53%-os emelkedéséhez jelentősen hozzájárultak a hétvégék éjszakai óráiban végrehajtott fokozott ellenőrzések. A belvárosi lakossági fórumok visszatérő panaszai hatására is megnövelt rendőri jelenlétet a város önkormányzata anyagilag is támogatta.
A beszámoló közlekedésrendészettel foglalkozó részéhez érve tudnunk kell, hogy Hódmezővásárhelyi Rendőrkapitányság illetékességi területén összesen 875 km hosszúságú közúthálózat található, melyből szilárd burkolatú út 369 km, míg 506 km földút. Ez az összesen 1750 kilométernyi közlekedési út, komoly kihívást jelent a járőrök számára.
A beszámoló tárgyát képező időszakban 20%-kal csökkent a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma. A 111 személyi sérüléssel járó balesetből 4 végződött halálos kimenetellel, 37 esetben súlyos, míg 70 esetben könnyű sérüléssel járt.
A város útjain egy SCS-103 gyártmányú lézeres sebesség-mérő szűri a gyorshajtókat. A készülékre szerelt GPS és GPRS a bizonyítási eljárás során kap szerepet, hiszen a pontos helyet már koordinátákkal párosítja és az adatok azonnali továbbítja a központi adatbázisnak, hogy ne lehessen módosítani, esetleg eltüntetni adatokat a rendszerből. A beszámoló szerint ezzel a készülékkel, meglepően nagy számú: 6291 darab gyorshajtást mértek. Tekintettel a városon keresztül haladó két tranzit főútvonalra, csak reménykedhetünk, hogy nem csak a vásárhelyi autósok „amortizálták” a vásárhelyi rendőrök traffipaxát.