


„Húsz év távlatából, ez egy jól sikerült privatizáció, Vásárhely büszke arra, hogy ilyen gyára van”, mondta Lázár János azon a sajtótájékoztatón, amelyen 660 millió forintos fejlesztést és új termékcsalád bevezetését jelentette be Sebesi Bálint a hódmezővásárhelyi Villeroy & Boch Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Képünkön Sebesi Bálint bemutatja az új termékcsaládot (Fotó: VH)
A szeptember 16-án a Fekete Sas Kávézó különtermében tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a beruházás eredményeképpen a 1967 óta szanitergyártással foglalkozó cég éves kapacitását közel 140 ezerrel, 1,3 millió darabra növelte, ezzel továbbra is Európa egyik legnagyobb termelésű ilyen gyára.
Sebesi Bálint arról is szólt, az ország nehéz gazdasági helyzetében csökkent ugyan az új lakás építési kedv, de a lakásfelújítások miatt a vásárhelyi gyár kapacitását nem kellett csökkenteni. 2010-ben a Villeroy & Boch Magyarország Kft. árbevétele megközelítette a 16 milliárd forintot, amelyből több mint 80 százalék exportbevétel volt, a termékek jelentős része Német-, Francia- és Svédországban talált gazdára. A cég hazai piaci részesedése is jelentős, meghaladja az 50 százalékot.
A fejlesztések eredményeként a vállalat dolgozóinak a létszáma 80- al emelkedett az elmúlt 18 hónap során, megközelítve az ezer főt, így már magasabb, mint a 2008-as válság előtt – tudatta az ügyvezető igazgató. Hozzátette, igen kiváló a várossal a kapcsolata, nem csak azért mert a dolgozóik nagy része vásárhelyi, hanem a hivatalos ügyek intézésében is rugalmasságot tapasztalnak. Sebesi Bálint egy példával illusztrálta, a franciaországi gyáruk fejlesztése során a műszaki engedélyezési eljárás akár egy évig is eltart. Ugyanez Hódmezővásárhelyen, a legtöbb esetben sem haladta meg a hatvan napot. Azt is fontosnak tartotta elmondani, hogy a HISZK Kalmár Zsigmond tagintézménnyel szoros együttműködésben alakítják ki a tantervet, amely elősegíti a fiatalok biztos elhelyezkedését a gyárban.
A sajtótájékoztatót követően Sebesi Bálint ügyvezető igazgató a Ginkgo Sas Hotel különtermében berendezett alkalmi kiállításon, mint az képeinken is látható, a Vásárhelyi Híreknek is bemutatta az új szaniter termékcsaládot, amellyel, mint mondta, az új formák mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektettek a víztakarékos technológiák kifejlesztésére, amelynek ékes bizonyítéka az új szaniter család, a Melina. A tájékoztatás szerint, elkötelezetten támogatói minden olyan megoldásnak, amellyel erősíthetik a környezettudatosságot. Erre példa az új termékcsalád, amely a 6-7 literes hagyományos tartályokkal szemben, mindössze 3, illetve 4,5 liter vizet használnak fel az öblítéshez, így takarékoskodva az egyre értékesebbé váló vízzel. Ez is az új beruházás eredménye, hiszen tavaly nagynyomású öntőgépeket telepítettek az üzembe, ezzel a gyár termékeinek mintegy harmadát már ezzel a legkorszerűbb technológiával állítják elő. A cél, hogy ez az arány a következő négy-öt évben kétharmadra emelkedjen. A beruházás második ütemben, az idén, hat új, tizenöt-formás WC-öntőpadot alakítottak ki az üzemben – tájékoztatott Sebesi Bálint
A Villeroy & Boch AG egyike a vezető és legrégibb európai kerámiagyártóknak, és - mint családi többségi tulajdonban lévő cégcsoport – 2008-ban ünnepelte alapításának 260. évfordulóját. A Villeroy & Boch csoport mintegy évi 700 millió euró értékben gyárt és értékesít szaniter és fürdőszoba termékeket, háztartási és hotelporcelánt.