Mozaik5 percig várunk a telefonos ügyfélszolgálatra

2011. szeptember 8., csütörtök
 
5 percig várunk a telefonos ügyfélszolgálatra

A várakozási idő előzetes bemondásával jelentősen csökkenthető a call-centerbe betelefonáló ügyfelek frusztrációja, de ha a közölt időtartam hosszabb, mint 5 perc, akkor nagy valószínűséggel elveszítjük az ügyfelet - többek közt ez derült ki a call- és contactcenterek területén immáron 15 éves építési és üzemeltetési tapasztalattal rendelkező NET54 Üzleti Kommunikáció ingyenes tanulmányából.

 

 

 


A Humán Erőforrás Alapítvány felmérése szerint jelenleg 60-65 ezren dolgoznak call-centerekben, ami jól jelzi a telefonon keresztül zajló ügyfél-kapcsolattartás fontosságát. A NET54 Üzleti Kommunikáció ezért egy ingyenes tanulmányt tett közzé, melyben tippeket ad az ügyfélszolgálati rendszerek tervezéséhez és működtetéséhez. "Tapasztalataink szerint a hívások 80%-át 20 másodpercen belül kezelni kell, mert ez már önmagában elindíthat egy lemorzsolódási folyamatot. Ha pedig valakinek 5 percnél tovább kell várnia, nagy valószínűséggel elkezdi felmérni a konkurencia ajánlatait" - idéz a tanulmányból egy fontos szabályt ifj. Karászi József, a NET54 Üzleti Kommunikáció ügyvezetője.

Az ügyfelek elégedettsége azonban nem csak a rendszerben eltöltött idő függvényében változhat. A legfőbb szempont, hogy a hívó fél úgy érezze, hogy megkapta, amiért jött, és hogy soha ne érezze hasztalannak a hívást, még akkor sem, ha valójában semmit sem sikerült elintéznie. Ennek egyik eszköze lehet, ha felkínáljuk számára a visszahívás lehetőségét, melynek azonban jelentős költségvonzata lehet a cégre nézve, vagy ha előre közöljük a várakozási idő mértékét, és ezalatt hasznos információkat osztunk meg a hívó féllel.

Ezek az apró "kedvességek" azonban könnyen átcsaphatnak idegesítő "bosszúságokba", amennyiben a bemondott várakozási időt jócskán túllépve jut kezelőhöz az ügyfél, vagy ha a hasznos tájékoztatás keretében a cég a legújabb akcióját próbálja lenyomni az egyébként is panaszos kliens torkán. "A call-center rendszerekben elhangzott információkkal szemben mindig elsődleges követelmény a tisztesség és az őszinteség, mivel üzleti szempontból kevés rosszabb dolog képzelhető el, mint egy becsapott és dühös ügyfél" - tette hozzá ifj. Karászi József.

 
 
Forrás: sg.hu
 

Olvassa el ezt is!

 Egyszer volt, ma is van - karácsonyi szokáseredet hazánkban

Egyszer volt, ma is van - karácsonyi szokáseredet hazánkban

A karácsony a keresztény egyház egyik legnagyobb ünnepe. De vajon honnan ered mindez? Mióta szokás a faállítás, mi került régen és mi kerül ma az a karácsonyi asztalra?
Jogerős ítélet született

Jogerős ítélet született

A Volánbusznak járó több tízmillió forintos támogatást, az ez után járó késedelmi kamatokat, valamint perköltséget ítélte meg a bíróság. Van még további nyitott kérdés.
Osztrák bajtársak adománya

Osztrák bajtársak adománya

Két hódmezővásárhelyi katona a KFOR nemzetközi békefenntartó misszió magyar kontingens tagjaként Koszovóban súlyos sérülést szenvedett.
Itt a korcsolyaszezon

Itt a korcsolyaszezon

December 20-án, pénteken 14:00 órától a Pörgős Pengék jégkorong csapat bemutatójával indul a korcsolya szezon Vásárhelyen.
 

És ezt már olvasta?

Családi események Hódmezővásárhelyen 2025
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025 2025. 1. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
2025-ös munkaszüneti és ünnepnapok
2025-ös munkaszüneti és ünnepnapok 2025-ben 5 hosszú hétvége lesz, de idén nem lesz hatnapos hosszú hétvége. 2025-ben is három  szombati munkanap lesz.
 
Kikapott a Vásárhelyi Kosársuli Nagykőrösön
Kikapott a Vásárhelyi Kosársuli Nagykőrösön A vásárhelyi csapat visszacsúszott a 9. helyre a tabellán, a bajnokság első felét, egyben 2024-et 4 győzelemmel és 7 vereséggel zárta.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2024/2
Családi események Hódmezővásárhelyen 2024/2 2024. 50. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Ez volt az első hazai vereség
Ez volt az első hazai vereség Az egri Eszterházy SC-t látta vendégül a Vásárhelyi Kosársuli az NB I/B Zöld csoportjának 10. fordulójában.Három ponton múlott.
 
A Kosársuli nem bírt a hazai pályán veretlen tiszaújvárosiakkal
A Kosársuli nem bírt a hazai pályán veretlen tiszaújvárosiakkal A hazai és idegenbeli mérleget nézve teljesen ellentétes előjelekkel várta a két együttes a pénteki találkozót.
 
Rézkori település az egykori DÉMÁSZ központ területén
Rézkori település az egykori DÉMÁSZ központ területén Több mint 4800 négyzetméteren egy kora rézkori település objektumait valamint sírokat tártak fel és sok feldolgozásra váró leletanyag került a Tornyaiba.