
Továbbra is napirenden van a Szegedet Vásárhellyel összekötő gyors-villamos magvalósíthatósága.
Az előzetes tervek elkészítéséhez 100 százalékos fedezetet: 164 és fél milliós Uniós pályázati pénzt nyert a város. Mint írtuk, ez a fajta tömegközlekedési forma a világ számos országában sikerrel működik. A vonat és villamos kombinációjaként, az úgynevezett tram-train első hazai megvalósításának nem is volna jobb helye, mint a két megyei jogú város összekötése. A 22 kilométeres vasúti pályaszakasznak a leágazása Szeged-Rókusnál lenne, míg városunkban a Népkertnél fordulna rá az Ady Endre utcára és a belvároson, vagy annak a szélén haladva Nagyállomásnál csatlakozna vissza a vasúti pályára. A szerelvények 80 kilométeres sebességgel haladhatnak, amivel igazán megkönnyítené, időben felgyorsítaná a két város közötti közlekedést. A megvalósítás teljes költsége 11 milliárd forintba kerülne, amelyet az Önkormányzat kizárólag pályázati pénzekből kíván biztosítani.